20. joulukuuta 2013

Ostoksia, ostoksia, paljon ostoksia

Ostoksia on kertynyt pienen ajan sisällä paljon. Ja siis oikeasti, nyt ei puhuta iha yhdestä tai kahdesta lakasta tai kynsihärpäkkeestä. Sen lisäksi, että olen tilaillut lakkoja ulkomailta, oon muutaman ostanut Facebookin kynsikoristekirppikseltä ja ihan kivijalkakaupoistakin on tullut kotiutettua useampi. Mutta ei kai se väärin ole, kun saa halvalla TAI ne on tarjouksessa? Tulee raukoille paha mieli, jos kukaan ei niitä osta...

Postimies Pate yritti eräänä päivänä ahtaa postiluukusta suurta kirjekuorta, joka tietenkin oli liian iso. (Onnekseni, koska en halua ajatella miten lakkaraukat ois kolahtaneet pakkauksesta huolimatta lattialle...) Noh, kohta soi ovikello ja sain kotiutettua paketin :) Kupliskuoresta paljastui kauan odottamani OPIn I Snow You Love Me ja talvea ajatellen ostamani valkoinen tekstuuri, OPIn Liquid Sand - Solitaire. Näiden kahden lisäksi paketista paljastui myös Color Clubin Kaleidoscope -kokoelma kokonaisuudessaan. Toisin sanoen 5 värilakkaa, yksi shimmerpäällyslakka ja yksi tavallinen, kirkas top coat. Lakat kotiutuivat Englannista Facebookin välityksellä :) Harmi vain, ettei Color Clubin kynsilakoissa tai pahveissa lukenut nimiä. Oli pakko googletella, vaikka onneksi nimet löytyi nopeasti ja helposti.

Vasemmalla I Snow You Love Me ja
oikealla Solitaire
Solitaire vielä lähempää, jotta näätte myös nuo glitterhippuset :) 
 

Vasemmalta oikealle lukien Evolution, In Theory, Pearl-spective (shimmer top coat),
Endless, Abyss, Bright Night ja tuntemattomaksi jäävä top coat.

Lisäksi olen jo jonkin aikaa aikonut tehdä tilauksen Kosmetik4less -verkkokauppaan. Nyt ennen joulua sen viimein rohkenin tehdä, kun samalla tuli sieltä hankittua molemmille pikkusiskoille joululahja :) Toimitus oli loppujen lopuksi melko nopeaa ja muutenkin tilaus sujui ongelmitta. Tosin itsenäisyyspäivän ja postilakkouhan takia paketin saapuminen taisi hieman viivästyä... Tein tilauksen sunnuntai-iltana 1.12. ja 3.12. verkkokauppa ilmoitti heti aamusta sähköpostilla jättäneensä pakettini DHL:n hellään huomaan. Paketin matka kohti Suomea alkoi. Katsoin saamani seurantakoodin avulla paketin saapuneen Suomeen jo 5.12, mutta pakettikortti kolahti postiluukustani vasta keskiviikkona 11.12. Lisäksi siitä puuttui tavanomainen viimeinen paketin noutopäivä ja sen tilalla oli kommentti "Hae mahdollisimman pian, kiitos!". Jos en olisi halunnut pakettia saada heti kätösiini, niin olisin uhallanikin jättänyt sen vähintään muutamaksi päiväksi postiin lojumaan. Valitettavasti en malttanut odottaa, vaan kipaisin postiin heti samana iltana. Täytyy seuraavan kerran kokeilla tilata niin, ettei satu postilakkoa tai arkipyhää sotkemaan paketin saapumista ja katsoa saapuuko lähetys nopeammin kuin 1,5 viikossa. (Ihan kuin 1,5 viikkoa ois muka kamalan pitkä aika, kun ottaa huomioon tilauksen tulleen Saksasta?!)

Kosmetik4lessiltä tilasin itselleni kynsilakkojen lisäksi luomivärin, mattapuuterin ja käsirasvan. Ohi aiheen täytyy todeta, että Essencen luomiväri oli juuri sellainen, mitä olen jo kauan etsinyt arkikäyttöön! :) Kynsilakoista päätin antaa mahdollisuudet Essence -sarjan hiekkalakalle Hey Nude! ja pastellisen mintun sävyiselle That's What I Mint -lakalle. Essencet tulivat lähinnä kokeilumielessä mukaan tilaukseen ja jos niistä pidän, niin voin tilata toisteki. Niitä kun ei hinnalla ole pilattu! (Ihan kuin mitään noista kosmetiikkatuotteista olisi, kun vertaa Suomen hintoihin. Halvempaa tilata Saksasta ja maksaa postikuluja alk. 6,90€ kuin mennä Suomessa markettiin ja ostaa vastaavia tuotteita täältä. Tiedänpähän mistä jatkossa tilaan meikkini, tai ainakin osan niistä.) Lisäksi tilasin Essencen Quick Dry -pikakuivattajan, mutta se on vaalean keltaista kirkkaan sijaan :( Kiukku! Onneksi kiukkua helpotti tilatut China Glazet, joista kahta olen kolmesta haaveillut jo pitkään. Kolmas oli vain heräteostos, kun sattui tarjouksessa olemaan. Tilaamani CG:t olivat siis Fairy Dust, Ruby Pumps ja Shower Together. Voitte varmaan arvata, mitkä kaksi olivat ne kauan haaveilemani? (Ja näköjään olen asian aiemmissa postauksissa jo mennyt paljastamaan.)


Essence Hey Nude! ja That's What I Mint
CG:t vasemmalta oikealle: Shower Together, Fairy Dust ja Ruby Pumps 

Kattokaa miten upeasti se kimmeltää! (Tähän vapaavalintaisia
ihastuneita huokauksia)

Kivijalkakaupoissa onkin sitten tullut vierailtua melkoisesti viime aikoina. Milloin poikkean ohimennen ja milloin tarkoituksella. Mutta en valita, sillä olen tehnyt ihania löytöjä <3 Kuten jo aiemmin mainitsin Hola! -postauksessani, niin itsenäisyyspäivän aikaan Savonlinnassa käydessäni tein löytöjä: alennuksesta kaksi OPIa (I Saw...U Saw...We Saw...Warsaw... ja Can't Find My Czechbook) ja yhden Sally Hansen Lustre Shinen (Scarab). Näiden lisäksi olen ostanut Anttilasta plussatarjouksella ranskislakkojen äidiksi kutsutun ja hehkutetun Essie Sugar Daddyn, josta omakohtainen ensikokemus oli valtava pettymys. Siitä on myös maininta tuossa yllä linkitetyssä Hola! -postauksessa. Täysihintaisena olen ostanut ainoastaan IsaDoran Sugar Crush kokoelmaan kuuluvan Pool Crushin, jota olen haaveillut jo kauan. Viimeinkin ostin sen, kun pelkään että myynti lopetetaan, jos asian kanssa vielä olisin kauan jahkaillut. Näiden lisäksi olen tehnyt Depend -löytöjä pilkkahinnalla (mm. euron kappaleelta) ja kotiuttanut niitä useamman, harmi vaan että koska säilytän kaikkia omistamiani lakkoja samassa laatikossa en enää kykene sanomaan, mitkä ovat ne uudet :D Siksi niistä ei kuvia tule, mutta voin kertoa omistavani 17 Dependin kynsilakkaa ja vielä ennen kesää en omistanut niitä yhtään. Normaalihintaa en oo maksanut yhdestäkään, vaan kaikki on haalittu mitä erilaisimmista tarjouksista halvalla.

Vasemmalla I Can't Find My Czechbook ja
oikealla I Saw...U Saw...We Saw...Warsaw
Scarab (jostain syystä mulle tulee tästä nimestä mieleen Leijonakuningas ja
Simban äiti Sarabi :D )
IsaDora: Pool Crush (130)
Miulla on ollut harkinnassa ostaa uusi laatikko kynsilakoille. Ongelmana on se, että lakoille ois enemmän säilytystilaa ja oon päättänyt että kaikkien pitäisi ainakin toistaiseksi mahtua tuohon yhteen.... Näin ollen uusi laatikko on yhä kaupassa ja käyttämättömät ja käytetyt lakat sulassa sovussa samassa laatikossa. Swatch tikut voisin tietysti säilyttää eri nipuissa, jotta tietäisin mitkä lakoista on käyttämättömiä. Hmm, ehkä toteutankin sen kunhan uudet tikut kotiutuvat.... :D

Ja kuten joskus mainitsinkin, niin nyt omistan pikakuivattajaa ja en enää ymmärrä miten olen selvinnyt ilman! Maanantaina kotiutin elämäni kaksi ensimmäistä Seche Viteä Kicksin tarjouksesta, jossa olivat -50% kyseisen päivän ajan. Ja ei muuten kaduta, harmittaa vaan etten tullut hamstranneeksi useampaa :( Sechen lisäksi oon jokin aika sitten ostanut Yves Rocherin pikakuivattajan, joka on omasta mielestä äärimmäisen epäkäytännöllinen ja muutenkin huono. Mutta vertailua teen tuossa ensi vuoden puolella, tältä vuodelta kun loppuvat päivät ja olen lähdössä joulun viettoon vanhempieni luokse huomenna tai viimeistään sunnuntaina :) (Miks muuten istun tässä kirjottamassa äärimmäisen pitkää ja jaarittelevaa postausta, vaikka pitäs miettiä mitä seuraavan parin viikon aikana tuun tarviimaan? Valitettavasti en oo saanut opetettua mun vaatteita ja muita romppeita vielä pakkaamaan ite itteään :( Kaikki pitää tehä ite. Hmp!)


Huomatkaa miten paljon tuo Yves Rocherin pikakuivattaja on
jo vajunut, vaikka sitä on käytetty yhtä monesti ku Secheä eli
KERRAN!
Adeninalta tilailin marraskuun lopussa kynsihärpättimiä (ah, tää mun sanavarasto on tänään laadukasta! Härpättimiä?!). Tilasin 6kpl paketin siveltimiä, joita oonkin koristeluissa ajoittain kaivannut. Siveltimien oheen tilailin kaks tyhjää purkkia koristeille (oisin oikeasti tarvinnut vielä useamman, mutta luulin tarvitsevani vain yhden) eli tässä tapauksessa irtoglitterille, jotta niitä ois helpompi käyttää :) Note to self: jos luulet tarvitsevas jotain tietyn määrän, tilaa vähintään kaksinkertainen määrä ni ollaan lähempänä totuutta! Niiden lisäks tilasin muutamia siirtokuva-arkkeja, kun ne ei paljoa paina ja postarit olin maksamassa kuitenkin. Adeninalta oon tilaillut ennenkin ja plussaa annan nopeasta toimituksesta! Adenina oli laittanut tilaukseen mukaan pienen käsinkirjoitetun pakettikortin, jossa toivottelivat hyvää joulua. Miten noinkin pieni asia voi saada oikeesti hyvälle mielelle? :)




Sanna Tara Nail Art -verkkokauppa oli mulle täysin uusi tuttavuus, josta päätin lopulta uskaltautua tilaamaan. Oon monesti vieraillut niiden nettisivuilla, mutta tilaaminen on jäänyt, vaikka mainostavat postareiden olevan aina enimmillään vain 4,95€. Nyt kuitenkin päätin viimein kotiuttaa oman löllykän leimailuja varten! (Löllykkä aka löllöstamper aka XL-leimasin, rakkaalla lapsella on monta nimeä.) Löllykän lisäksi tilasin Konadin kaksipäisen leimasimen, harjoittelusormen ja nipun swatchtikkuja (mulla on jotain kökkötikkuja ja en muista mistä ne oon tilannut, joten tilasin ulkomailta uudet ja toivottavasti paremmat. Aion siis tikutta lakkani uudelleen ensi vuoden puolella ja nää Sanna Taralta tilatut saa toimia kökkötikkujen korvikkeena siihen saakka, että uudet saapuvat.) Yllätyin siitä, että miten halvat postarit Sanna Taralla on! Löllykkä oli suunnilleen saman hintainen kuin esim MiMaxilla, mutta postikuluissa oli valtava ero. Ja siis oikeesti valtava. Siinä missä MiMaxilla ois postareille jäänyt hintaa 4,28€, kotiutui sama löllykkä kaikkine kavereineen 1,90€ postareilla. Oon edelleen järkyttynyt!!!

Ja koska oon nyt ostanut aivan valtavasti kaikkia kynsijuttuja, niin tammikuu on ostokseton kuukausi! (IsaDoran Peel Offia ei lasketa eli jos sen jostain käsiini saan, ni kotiuttaminen on pakollista! :) )Pitäkööt muut tipattoman tammikuun, minä pidän, jos en nyt kynsilakatonta tai -koristeetonta, niin ainakin ostolakollisen kuukauden. Tosin mulla on valehtelematta maailman huonoin itsekuri, joten voi olla ettei tuu onnistumaan (ainakaan jos nään jotain kivaa alennuksessa.... Mun akilleen kantapää: alennukset!), mutta ainahan sitä voi kokeilla. Ja jos onnistun ni voin olla superylpeä itestäni. Jos taas epäonnistun, ni sit oon onnellinen saadessani antaa hyvän ja rakastavan kodin joillekin kynsihärpättimille ;) Nyt raivaan luuni tästä tietokoneelta ja siirryn pakkaamaan tai muuten oon huomenna pulassa, kun lähtö koittaa! (Psst, mistä tietää mitä kaikkea voi about tarvita kahden viikon aikana?)

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sille, joka jaksoi lukee tän loppuun. Jaksoko kukaan? :D

3 kommenttia:

  1. Jaksoin lukea loppuun asti! =)
    Adeninasta tulee kyllä tilaus aina supernopsaan, hyvin pakattuna ja tuollainen pieni muistaminen siellä saa kyllä hyvän mielen aikaan.
    Oon kade noista CC lakoista! :D

    (ps. tuo varmennus näissä viesteissä on turhauttava. Nimim. neljä yritystä ja ei meinaa antaa lähettää kommenttia..)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! Pisteet siitä ja papukaijamerkki kaupan päälliseks :) Lähinnä varmennus on siksi, että huomaan jos tulee kommenttia (vaikka mulla tulee kyllä ilmoitus sähköpostiinkin). Siispä otan sen varmennuksen pois nyt samantien, ni eipähän tarvii teiän tapella sen kanssa! Se on välillä hyvinkin pienestä kii millä saa aiheutettuu hyvän mielen :) (Ja nuo CC:t kutkuttaa kyllä itteäki. Harmi vaan et sävyt on noinkin keväisiä, etenki näin joulun aikaan :D )

      Poista
    2. Kippaskappas, mulla oli vahingossa sanavahvistuskin päällä! Inhoan sitä ite yli kaiken, joten en oo sitä omaan blogiini halunnut ja ilmeisesti joskus oon vahingossa sen päälle laittanut! Ärrr..... Mut nyt on se ja kommenttien valvontakin poissa, ainaki toistaseks :)

      Poista