4. tammikuuta 2014

Keskiyön holoa

Ulkona on pimeää, harmaata ja märkää. Mutta mitä mä teen? Laitan tietysti kynsilleni hololakan :) Voisin sanoa, että keskellä yötä ei oo mitään väliä onko lakka holo vai ei. Eikä ero näytä kovin kummoiselle edes tässä niin kutsutussa päivänvalossa. Mutta tulihan näistä aika kivat, vaikkei se holo mihinkään näy. Jos kesällä sitten sais tästä lakasta irti kaiken sen tarjoaman? :)

Mulla iski epätoivo kynsilakkoja katsellessa, ei ollut mitään mitä kynsilleni oisin halunnut. Omia lakkoja ei ole reissussa mukana kuin muutama pullo (okei, on niitä ehkä alus- ja päällyslakan lisäksi ehkä 8 kynsilakkaa, OPIn I Snow You Love Me ja 2 koristekynsilakkaa) ja jotenkin tuntu, että ne kaikki on jo niin nähty mun kynsillä tän loman aikana. Vaikka oikeasti niistä kolmea en oo ees käyttänyt ja joulun välipäivinä ostin näiden lisäksi 6 uutta kynsilakkaa, käyttämättömiä siis nekin. Tosin nää ostamani markettilakat olin jo unohtanut, kun piilotin ne mun matkalaukkuun, ettei pikkusisko koekäytä niitä ennen mua! :D Omien lakkojeni lisäks mulla on ollut käytössä äidin kynsilakat, joita on ehkä 3. Sit on kaks pikkusiskoa, joista toinen asuu yhä kotona ja toinen rivarin toisessa päässä eli molempien lakat on kyllä ihan käyttöetäisyydellä. Mutta.... Mun pienemmän eli kotona asuvan pikkusiskon kynsilakat on kuin liisteriä, yritä niillä sitten lakata. Tarviisivat thinneriä ihan reilusti ja näytti, että joukosta löytyy lakkoja, joita enää edes ohentaja ei pelasta. Toisella pikkusiskolla ois kattavampi halpislakkojen valikoima, mutta enhän mä oo sinne jaksanut lähteä katsastaa niiden kuntoa ja tarjontaa. Onhan sinne niin kamalan pitkä matka ja kaikkea...

Jostain syystä mun matikka ei ihan toiminut, kun kynsilakkoja mukaani pakkasin. Mun olis pitänyt laskea olevani reissussa pari viikkoa ja tekeväni viikossa noin 2-3 kynnet. Eli yhteensä 4-6 kynnet. Noh, mun laskutavalla tekisin viikossa (ja samalla koko reissun aikana) 2-3 kynnet eli olin unohtanut laskea mukaan toisen lomaviikon. Ja kaikkea muuta pakatessani tiesin varsin hyvin loman keston jo lähtiessä, huoh. Aina ei voi onnistua, ei edes joka kerta! Onneksi sitten eilen illalla muistin, että olin ehtinyt joulukuussa ostaa uusia lakkoja ja ne pelastikin mut. (Tiiän, First World Problem....). Olin ostanut Tokmannilta 5 Kone Helsingin kynsilakkaa, joista kaksi oli holoja. Lisäks ostin Cittarista Max Factorin lakan alelaarista. Näistä sitten kynnelle päätyi aluslakan (Lumene Natural Code Base & Top Coat) päälle melko vapaasti suhatuksi ranskikseksi tuo kyseinen Max Factor (Midnight Bronze - 168), jota taisin laittaa kolme ohutta kerrosta. Sen päälle tuputtelin muutaman kerroksen märällä keittiösienellä Kone Helsingin (811) hololakkaa. Lopputulos on hieman liukuva, kuten halusinkin. Harmi vaan, että tällä kertaa olin Secheä nopeampi ja ehdin rutata hieman lakkauksia ennen kuin pikakuivattaja kerkesi tehdä tehtävänsä. Onneks rutut ei kovin selkeästi näy, etenkään kun pahimpia hieman paikkasin tuputtamalla aavistuksen lisää holoa. Päälle vielä toinen kerros Secheä suojaamaan lakkauksia. Ensin halusin koristella kynnet, mutta enpäs keksinyt että miten. Yksinkertaisuus on valttia, eipähän tullut pilattua tätä lakkausta turhilla krumeluureilla :)

Käytetyt lakat:
Lumene Natural Code - Base & Top Coat (1)
Max Factor - Midnight Bronze (168)
Kone Helsinki (811)
Seche Vite

Lakkoja poistaessa huomasin, että kynnet kellertää enää kärjestä vähän! :) Pitkästä aikaa siis tämmönenkin lakkaus on mahdollinen, kun ei tarvii hävetä silmiä päästään kynsien keltaisuuden takia. Tätä hetkeä on odotettu! Keltaisuutta en oo bufferoinut uhallanikaan pois, sillä halusin nähdä oliko syy sen jonkin aikaa käyttämäni Dermosilin kynsiä tasoittavan aluslakan ja paraneeko ongelma vaihtamalla takaisin Lumene Natural Codeen. Kerran olin jo varma, että Lumene Natural Codea käyttäessä OPIn I Saw...U Saw...We Saw...Warsaw... onnistui värjäämään kynnet sinisen sävyiseksi, mutta sain lopulta sinisyyden katoamaan ihan kynsilakan poistoaineella ja vanulapuilla, lisänä aimo annos kärsivällisyyttä. Taidan jatkossa olla kokeilematta mitään uusia, hienoja, halvempia (koska onhan se kokoonsa nähden melko kallista tavaraa!) tai muuten vaan parempia aluslakkoja, koska tää on tuttu ja turvallinen. Ja mikä parasta, ei värjää mun kynsiä keltaiseksi. Kuten jo joskus aiemmin mainitsin, mulla ei oo ikinä ennen värjäytyneet kynnet keltaiseksi ja olihan se järkytys huomata niin käyneen. Ja mun kynnet ei ollut mitkään hennon kellertävät, vaan selkeästi keltaiset. Siinä on yksi syy, miksi ostin kaikkien ranskislakkojen äidin (tai tässä tapauksessa ehkä isän) eli Essien Sugar Daddyn. Nyt sillekään ei välttämättä oo tarvetta, koska kynsien oma väri on jälleen esittelykelpoinen ja se menee ihan alus- ja päällyslakalla. Kai mun ainakin pitää Sugar Daddylle antaa mahdollisuus todistaa, ettei kynsilakkojen kuoriutuminen johtunut siitä?




Mun ostokseton kuukausi rakoilee ja nyt on vasta neljäs päivä. Luin muutama päivä sitten Wasting Lifestyle -blogista tämän postauksen. Huomiohan kiinnittyi heti Emman mainitsemaan Too Fancy Lacquer -indie merkkiin ja pitihän ne linkitetyt Facebook sivut kurkata. Ei ois kannattanut, sillä nyt haluan niitä itselleni, en tietenkään kaikkia, mutta joitakin. Huomasin Fb -sivuja seuraamaan jääneenä, että TFL:n seuraava restock ois tulevana torstaina eli yhdeksäs päivä ja sehän sattuu mun ostoksettomalle kuukaudelle... Hmp! Sen verran sain jo selviteltyä, että toimittavat joka maahan ja maksu hoituis PayPalin kautta. Postareiden hinnat bongasin TFL:n Facebook sivujen kommenteista ja luin, että ekalta pullolta ois 3,5 dollaria ja seuraavilta yhden. Ei siis kovinkaan paha. Vielä ei oo myyntiin tulevien lakkojen listaa julkaistu (tai sit se on multa mennyt ohi), joten ehkä siellä ei oo mitään mitä haluan?! Vaihtoehtoina on jättää kokonaan tilaamatta (ja jälkikäteen todennäköisesti harmitella asiaa), tilata ja siten romuttaa ostokseton kuukausi TAI tilata ja siirtää ostokseton kuukausi suosiolla helmikuulle. Jatkan tahtojen taistelua itseni kanssa, onhan mulla vielä muutama päivä aikaa päättää mitä teen.
Herättikö TFL:n lakat teiän kiinnostuksen? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti