1. tammikuuta 2014

Muutosten tuulia

Saatoin muuttaa blogini ulkoasua. Hieman. Tai ehkä vähän enemmän. 
Blogin entinen ulkoasu oli väriltään kiva, mutta mua häiritsi siinä yksi asia. Se toi aina mieleen kevään, koska mun mielestä kevät vaan on sellanen tietyn värinen vihreä. Kaunis kyllä ja ihan mun värinen, mutta ei millään tavalla sopiva tähän pimeyteen, harmauteen ja jatkuvaan vesisateeseen. Toisaalta tuo blogissa nyt oleva turkoosi/sininen on vielä enemmän mun väri, kuin vihreä.  Ainakin tällä hetkellä pidän tuosta uudestakin ulkoasusta ja värimaailmasta, katotaan miten pitkään nyt menee ennen kuin kyllästyn :D
Mulla ei alunperin ollut tarkoitus tehdä ihan näin suuria muutoksia. Blogin ulkoasun piti vaan hieman päivittyä, ei uudistua kokonaan toisenlaiseksi. Mutta nyt kävi näin. 

Lisäksi oon saanut nyt päivitettyä tunnisteita ja kirjotusvirheet on korjattu. (Tai ainakin mun lukihäiriöisiin silmiin ne on korjattu, te muut voitte olla eri mieltä :D ). Poistin sieltä myös muutamia sellaisia tunnisteita, joista huomasin etten käytä niitä loogisesti. Tällaisen eliminoinnin kohteita olivat muun muassa värit. Nyt mun blogista ei enää löydä lakkauksia värien kautta, koska niitä valitettan harvoin muistan tunnisteisiin laittaa. En nähnyt järkeä, että tunnisteissa on "sininen" ja sen takana peräti yksi lakkaus, vaikka oikeasti sinistä on käytetty useammassakin. 

Jo tuossa muutama päivä ennen joulua tein muutoksia, jotka helpottaa kommentointia. Kaisa vinkkas, että kommentointi on haastavaa, kun ei meinaa varmennuksen takia viestiä lähettää useammasta yrityksestä huolimatta. Menin sitten poistamaan kommenttien hyväksynnän. Lisäksi mulla oli käytössä sanavahvistus, jota inhoan itse yli kaiken. Ei niistä koukeroista meinaa aina selvää saada, että onko se mikä kirjain tai numero.... Sanavahvistuksen oon joskus vahingossa päälle laittanut, koska jo blogia perustaessani tiesin etten sitä halua käyttöön ottaa. Nyt mennään sitten tällä linjalla ja luulen, et teitä tää muutos ei ainakaan haittaa! :) 

Yritän ens viikon aikana päivitellä kynsilakkalistan, ainakin nimien osalta. Aluksi meinasin laittaa lakkapulloista myös valokuvat, mutta en oo enää varma. Mä nimittäin haalin niitä lakkoja välillä aikamoisella tahdilla ja sivun päivittäminen uusiin kuviin ois sit sellanen ikuisuusprojekti, ettei se varmaan ikinä ois ajantasalla. 

Banneriakin tuossa eräänä iltana väsäsin, mut siitä tuli ruma. Siis oikeasti ruma. Rupikonnakin on nätti siihen verrattuna ja banneri päätyikin roskakoriin hyvin nopeasti. Tosin, ei se ois enää tähän sopinutkaan ku tein vihreän sävyisen bannerin :D Pitänee siis väsäillä uus. En vaan osaa. Kaikilla muilla on hienoja bannereita blogeissaan, mulla ei mitään. En tajua miten te teette sen? Saa paljastaa salaisuutensa!

Vesileimakin on vielä kehittelyn alla. En oikeen tiiä millasen haluan. 

4 kommenttia:

  1. Kivoja ja asiallisia muutoksia oot tehnyt :) Muakin suunnattomasti ärsyttää blogeissa olevat sanatunnistukset ja usein oon saattanut jättää kommentin julkaisematta sen takia. :)
    Nykyisestä värimaailmasta tykkään kovasti :) Ja kuvallinen kynsilakkalista on haastavaa pitää ajantasalla, mutta kyllä se on sen arvoista. Mulla itellä on tapana ottaa ne kuvat samalla, kun niitä tutkailen...(okeei..sekin saattaa välillä vähän viivästyä) :D
    Vesileima olisi kyllä kätevä, mutta en minä niistä nyt ymmärrä mitään :D Kirjoittelen ehkä mieluumiin joka kuvaan erikseen blogin nimen kuin jaksaisin värkätä yksinkertaisen vesileiman :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Tykkään itekin kyllä tästä uudesta huomattavasti entistä enemmän, kun on nykyisin huomattavasti enemmän mun näkönen blogi. Kuvallinen kynsilakkalista on kyllä kivempi ku pelkkä nimilista, siks en ainakaan vielä oo ajatusta kokonaan hylännyt. Mietin vaan, et miten muistasin päivittää sen aina ajantasalle :D Mä tässä parhaillaan tutkin Googlen avulla, että miten vesileima tehdään. Voi olla, että jatkossakin tyydyn pelkkään blogin nimeen kuvissa. Ei tällä älyllä tehä banneria, saati sit vesileimaa :'D

      Poista
  2. Mun mielestä vihreä sopii mv-ulkoasuun oikein hyvin. :) Tuo vähän väriä!
    Kynsilakka-sivu ehdottomasti kuviksi. ;) Mä ainakin tykkään ite enemmän, että sivulta löytyy myös kuvat. Mun pitäis ite kirjotella lakkojen nimet kuvien kaveriks, mut se tuntuu niin hirveen isolle hommalle... Ehkä mä vielä joku päivä innostun! :D
    Mä teen ite mun bannerit, vesileimat jne photarilla. Tosi helppoa mun mielestä tehdä ja netti on täynnä videotutoja! Suosittelen kokeileen photaria. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vihree on kyllä kiva, mut se mun entinen oli liian (keväisen) vihreä tähän mielialaan tai vuodenaikaan :D Katotaan sit keväällä, että miten häiritsee tää synkempi blogin ulkoasu. Ehkä mä nyt yritän pistää kokoelmani näkyville sekä nimillä että kuvilla. Kerranhan siinä vaan ois iso työ, sit ei tarviis jatkossa ku välillä päivitellä (ehkä se haasteellisin osuus....) :D

      Photarin latausta itseasiassa mietin tässä jo pienessä päässäni! Se ois muutenkin monipuolisempi. Mulla on se joskus aikanaan ollut, mutta syystä jota en tiedä, se on vaihtunut Picasaan (tai noh, entinen poikakaveri on syyllinen, joku ajatus aikanaan varmasti ollut vaihtaa Photari Picasaan :) ). Enkä oo koskaan päässy sinuiks Picasan kanssa, joten paluu Photariin ois siitäki syystä luonnollista. Sitten osaisin taas ehkä jopa tehä jotain :D

      Poista