1. helmikuuta 2014

Varastot tyhjiksi -haaste: Ensimmäinen kuukausi

13.1.2014 julistin ottaneeni vastaan Varastot tyhjiksi -haasteen. (Halutessasi voit käydä täältä kurkkaamassa haasteen taustoja.) Otin haasteen vastaan julistaen suureen ääneen miten en aio purkkien määrää stressata, mutta heti alkukartoituksessa huomasin peruvani puheitani vähintään yhtä suurella volyymilla. Olin nimittäin äärimmäisen järkyttynyt (lievästi ilmaistuna) siitä vuoresta, jonka omistan. Nyt alan hiljalleen toipua alkujärkytyksestä. Ei nimittäin ollut pienessä mielessäkään käynyt, että mulla vois olla erilaisia purnukoita ja muita niiiiiiiiiin paljon....

Lähtötilannehan oli siis tämä, jos lähtökartoituspostausta ei ole lukenut
(tai jos se on trauman takia päässyt unohtumaan):


Alunperin olin ajatellut joka kuun alussa esitellä mahdollisesti tyhjentyneet putelit. Koska otin haasteen vastaan melko tarkalleen tammikuun puolivälissä, olin ajatellut tehdä ensimmäisen kuukausikatsauksen vasta maaliskuun alussa. Päätin kuitenkin tehdä ensimmäisen katsauksen jo nyt, sillä nyt tuntui olevan sopiva hetki vilkaista, onko mitään muutosta tapahtunut mun kosmetiikkavarastoille. (Taidan lopettaa ajattelun, koska en kuitenkaan tee niin kuin oon meinannut tehdä....) Ylpeänä voin ilmoittaa, että kyllä on!

Tässä muutaman viikon aikana oon saanut yllättävän monta purkin pohjaa pois pyörimästä. Kuten alkukartoituksessa mainitsin, mulla oli aika monet tuotteet jo vetelemässä viimeisiään ja siten tyhjentyneitä purkkeja on jokunen. Tosin osa näistä lähes täysin tyhjistä purnukoista oli ollut sellaisia jo pidemmän aikaa, koska laiskuuttani olin jo avannut uuden ja mahdollisesti jopa taas uuden..... Nyt kuitenkin päätin, että ensimmäisenä tuhotaan loppuun ne jo muutenkin loppumassa olevat, sen sijaan että käyttäisin vastaavia, vasta avattuja tuotteita. Ja tadaa, jopas alko tyhjiä purkkeja tulemaan. Tämän jälkeen vauhti sit tuleekin tasaantumaan, luulisin ainakin.

Mitä kaikkea mulla sitten on tässä muutaman viikon aikana päässyt tyhjentymään?


Dödö, meikinpoistoaine, shampoo, hoitoaine, vartalovoi, käsirasva, meikkivoide (x2) ja meikinpohjustusvoide. Näiden lisäksi sain tyhjennettyä yhden huulirasvan ja Nivean silmämeikinpoistoaineen, jotka oon ilmeisesti nakannut roskiin.

Mutta mitäs sitten on tullut ostettua tammikuussa?

Lumene Sensitive Touch SOS: rauhoittava
vartalo & kasvoemulsio ja Dove Split Ends Rescue
Selvisin melkein koko kuukauden ostamatta mitään uutta! Muutama hassu päivä oli tammikuusta jäljellä, kun kauppareissullani sorruin. Tuolloin ostin Doven kaksihaaraisten karkottajan eli Split Ends Rescuen ja Lumene Sensitive Touch SOS -sarjan rauhoittavan vartalo & kasvoemulsion. Kaksihaaraisten karkottaja, kuten tuotetta itse nimitän, oli riittävän jännän kuuloinen päästäkseen kokeiluun. En kyllä oikeasti usko, että se kykenee todellisuudessa tekemään mitään mun kaksihaaraisille :D Erilaisia rasvoja mulla on paljon, joten mietin kaupassa jonkin aikaa tarvitsenko tätä oikeasti. (Oikeesti, kerrankin jopa ajattelin asiaa vakavasti!) Päädyin sen kuitenkin kotiuttamaan, koska tuote oli alennuksessa (taisi olla puoleen hintaan, jos en väärin muista) ja alunperin olin meinannut kyseisen rasvan ostaa kokeiluun jo ennen joulua. Rasvaa mulla menee melko paljon, kun iho kuivaa etenkin talviaikaan pahasti ja ilman säännöllistä rasvausta alkaa iho jo muutamassa päivässä halkeilemaan verille silkkaa kuivuuttaan. Lisäksi joudun vaihtelemaan käyttämiäni rasvoja useasti, koska satuin tekemään huomion etten yhtä rasvaa voi kovin kauaa kerrallaan käyttää (etenkään ainoana rasvana). Nykyisin sitten omistankin useampia erilaisia rasvoja, voiteita ja öljyjä ja niitä sitten tulee käytettyä vähän ristiin ja rastiin.

Muutamasta lisä purkista huolimatta tässä kuussa tuli enemmänkin tuhottua kuin hankittua uusia. Oon oikeastaan aika tyytyväinen siihen miten tää haaste polkaistiin käyntiin :) Toivotaan, että ostokset säilyy yhtä maltillisena haasteen loppuun saakka ja mitään äärimmäisiä repsahduksia ei sattuisi. Tällä haasteella on muuten yksi toinenkin positiivinen puoli kuin päästä eroon ylimääräisestä kosmetiikkavarastosta (sen lisäksi että oppisin tietämään mitä kaikkea oikeasti omistan). Oon nimittäin aina välillä miettinyt, että miten kauan mulla kestää esimerkiksi meikinpoistoaine ja tää on oikeastaan aika loistava tapa selvittää, miten kauan yhdellä purnukalla kestää tyhjentyä! :) Osa tuotteista tuntuu nimittäin olevan aina loppu ja osa taas vaikuttaa sille, ettei ne hupene koskaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti