2. toukokuuta 2014

Varastot tyhjiksi -haaste: Neljäs kuukausi

Ja taas ois aika vilkaista varastot tyhjiksi -haasteen etenemistä, tällä kertaa jälleen sen omalla paikalla eli heti kuun alussa. Alotetaan ostoksista ja sit katellaan, että mitä on tullut käytettyä loppuun viimeisen kuukauden aikana. 

Elikkäs Stockan Hulluilta päiviltä mun mukaani tarttui kaks kappaletta Nivea Daily Essentials Double Effect Eye Make-Up Removeria, joka on mun luottotuote silmämeikin poistamiseen. Ja koska sitä kuluu kohtalaisen paljon, niin ostan yleensä aina tarjouksesta. En vaan nää mitään syytä ostaa normaalihinnoilla, kun tätä tavaraa saa tarjouksestakin aina ostettua. Ja etenkin, kun tiedän näiden varmasti tulevan käyttöön eli turhaan ne ei jää kaappeja (tai tässä tapauksessa peilikaapin päällystä) täyttämään. 

Ostokset huhtikuussa.

Silmämeikin poistoaineen lisäksi ostin käsirasvan pääsiäisen aikaan. Tai jos ihan tarkkoja ollaan, niin iskä sen maksoi. Olin jo meinaamassa maksaa ite, mutta iskä totes kassalla et pistä se tuohon hänen ostoksien joukkoon :) Eipä se kyllä kallis ollut, alle 1,5€ Tokmannilta. Käsirasvan ostin siksi, että onnistuin pääsiäisenä kadottamaan käsirasvani ja kädet huuti jo kovasti rasvaa. Ja tässä kävi samoin, kuten ainakin mulle yleensä aina tuntuu käyvän eli entinen käsirasva löytyi samana iltana, kun päivällä ostin uuden. Ihan varma en kyllä ole enää, että kadotinko käsirasvan ite vai olisko pikkusiskon koirilla jotain tekemistä asian kanssa. Oon nimittäin äärimmäisen varma, etten olkkarissa oo käsiäni rasvaillut ja sohvan välistä sen kuitenkin vahingossa löysin. Joten voi olla, että riiviö on sen kantanut mun huoneesta olkkariin ja isompi jemmannut tapansa mukaan aarteena huopien alle tai sohvan väliin. 

Tässä kuussa kosmetiikkavarastot tyhjeni myös meikkien osalta. Sain käytettyä nimittäin kaksi ripsaria (Lumene Blueberry Curl Extremely Waterproof Mascara ja Maybelline Define-A-Lash Volume Waterproof Mascara) ja kaksi puuteria (Lumene Natural Code Skin Perfector Matt Powder ja Lumene Natural Code Skin Perfector Shine & Redness Eliminator). Sekä peruspuuteri että Shine & Redness Eliminator oli molemmat ollu jo jonkun aikaa vähissä, kun mulla noita avattuja puutereja oli taas jostain syystä useampia. Ja Shine & Redness Eliminator ei oo ollut ees arkikäytössä, vaan oon sitä erittäin satunnaisesti huiskinut naamaan. Nyt sain senkin kuitenkin käytettyä loppuun :) 

Käytetyt meikit huhtikuussa.

Meikkien lisäksi mulla tyhjeni kasvorasva eli Nivea Visage Aqua Sensation Refreshing Day Care -päivävoide. Tää on tarkoitettu normaalille ja sekaiholle, vaikka mulle pitäisi olla kuivalle iholle tarkoitettuja tuotteita. Senpä takia mulla onkin hieman mielikuva, etten oo ite näitä ostanut. Vahvin veikkaus on, että oon saanut joululahjaksi tai jotain, ihan varma en kyllä voi enää tässä vaiheessa olla. Eipä tuolla niin väliäkään ole :) Toisena kasvorasvana sain käytettyä loppuun Lumene Natural Code Keep It Cool Redness Reducing Moisturizer. Oma ihoni taittaa jonkin verran punaiseen, joten ostin tän kokeeksi hyvällä alennuksella Lumenen tehtaanmyymälästä. Päätin omasta mielenkiinnostani kokeilla, että auttaako punaisuutta vähentävä kosteusvoide yhtään sen enempää kuin tavallinenkaan. Omassa käytössäni en mitään muutoksia huomannut tämän yhden purkin kohdalla.

Lisäksi sain tyhjennettyä viimeisen avatun tuubin Dermosilin Aloe Geeliä, jota mulla kuluu melko paljon ympäri vuoden. Toki kesäaikaan tulee käytettyä huomattavan paljon enemmän kuin talvella, sillä mahdolliset auringonpolttamat, hyönteisten pistot ja puremat yms. tulee hoidettua tällä geelillä. Aloe vera -geeli on yksi sellaisista tuotteista, mistä en suostuisi luopumaan mistään hinnasta. Onneksi sitä on juuri avatun tuubin lisäksi vielä yksi avaamaton, jotta ehdin työpaikan Dermosilin kimppatilaukseen mukaan. Töihin palailen kesäkuun alusta, joten ei tässä ole enää kuin kuukausi. Tai sitten tilailen kesäloman jälkeen, kun elokuun alusta muutamaksi viikoksi menen töihin ennen koulun jatkumista. Saa nähdä, riippuu pitkälti varmaan siitäkin missä vaiheessa kimppatilausta tekevät :)

Käytetyt rasvat ja geeli huhtikuussa.

Maltillisella linjalla siis jatkui tää kuu! Oon oikeastaan aika ylpeä itestäni tällä hetkellä, kun oon saanut hillittyä itteäni ostamasta kaikkea turhaa. Ja mikä parasta: ei mun enää oikeastaan edes tee mieli ostaa kosmetiikkaa, koska tammikuussa tehty alkukartoitus onnistui järkyttämään mua sen verran syvästi. Jopa huulirasvat on saaneet jäädä kauppaan, jos sitä Prahasta ostettua öljyä ei lasketa mukaan! Ehkä parempi vaan, koska noita riittää edelleen jokaisen takin taskuun ja käsilaukkuun sun muualle eli ei ne ihan heti loppumassa ole. Tästä on hyvä jatkaa matkaa, ehkä mä joskus tuosta vuoresta pääsen eroon :) Tosin vuosi ei taida tähän operaatioon riittää, kun kulutettavaa on niin paljon ja päivät loppuu kesken.... Onhan tässä jo mennyt kolmannes vuodesta, paljon olen onneksi saanut tuotteita käytettyä ja silti ne ovat ehtymätön luonnonvara mun kaapeissa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti