27. kesäkuuta 2014

Kesäiset miittikynnet

Nyt jos viimein esittelisin myös miittikynnet, kun miitistäkin on jo reilut kaksi viikkoa :) Tällä kertaa miitin teemana oli siis kesä. Saatiin tietää teemasta jo hyvissä ajoin ja Facebookissa keskustelu kävi kiivaana. Osa bloggaajista alkoi pohtimaan lakkauksia hyvissä ajoin, osa taas allekirjoittaneen tavoin "hieman" myöhemmin. Kyllähän mä aina silloin tällöin uhrasin ajatuksen miittikynsille, mutta kunnollisen ideoinnin sijaan päädyin valittamaan teemasta. Tai lähinnä siitä, että miten laaja teema oli ja näin ollen mulle annettiin aivan liikaa vaihtoehtoja kynsien toteuttamiselle. Kynsien ideointihan lähti siitä, että tiesin mitä kynsilleni en halua. Ja vaatimattomasti kaikki mitä mieleen tuli, kuuluivat tähän sarjaan :D Tästä johtuen vielä edellisenä iltana ennen miittiä tuskailin niin pukeutumisen kuin kynsienkin suhteen, mutta kukaan ei varmaan ylläty? Seuraavaks valoitan teille enemmän tapahtuneen taustoja. Welcome to my life! ;)

Kuva: Tanja Karthaus

Facebookissa olin kommentoinut eräässä miittiin liittyvässä viestiketjussa (13. kesäkuuta kello 17:34) "Mulla on päättämättä vaatimattomasti kaikki". Kyseinen toteamus kertoo kaiken oleellisen siitä, miten olin edellisiltaan mennessä miittiin valmistautunut: en mitenkään. Tämän jälkeen Facebookissa tuli osaltani muutaman tunnin mittainen hiljaisuus, mutta ei se kyllä valmistautumisesta johtunut. Sen sijaan lähdettiin Miljan kanssa käymään IKEASSA hakemassa meille Helmerit! Ja vielä Vantaalla (koska mun äiti ja täti olivat mukana), joten ajomatka oli huomattavasti pidempi kuin olisi ollut Espoon Ikeaan (jonne muuten ajaa mun luota 10 minuutissa...). Ikean reissuhan vei useamman tunnin ja sen jälkeen piti saada ruokaa, joten jonottelin kodin viereisessä pitseriassa itselleni iltaruokaa vielä illalla kymmenen aikaan. Kello 22.48 olin jälleen kommentoinut Facebookiin huimaa edistystäni. Toisin sanoen "Mä en oo ees alottanut vielä, joten te muut ootte jo pitkällä! :D " Edellisten lakkojen poiston näytän aloittaneen 23.07, joten millään tavalla ajoissahan en tosiaan ollut liikkeellä, etenkään kun kaksi minuuttia myöhemmin olin kommentoinut "Mun pitäs vielä saada se joku kiva idea! ". 

Kesäteemalle purnasin vielä tässäkin vaiheessa "Mulle ei tuu mieleen yhtään mitään kesäistä :DD Etenkään, ku vettä on lottuuttanut viime aikoina enemmän ku vähän...." (klo. 23.14).  Samalla toki yritin epätoivoisena miettiä vaihtoehtojani. Miljan mielestä mun ois pitänyt tehä liukuvärjäys ILNP:n Bikini Bottomsilla ja Purple Plasmalla ja päälle lätkäistä jotkut teemaan sopivat decalit. En kuitenkaan itsepäisenä tähän suostunut, vaikka kello oli yli yksitoista. Loppujen lopuksi oon iloinnut klo. 00.17 "Mulla on kans aluslakat! Ja valitsin jopa lakkaset muutenkin eli TIIÄN MITÄ TEEN NÄILLE. Eikä kello oo ihan vielä ees puol 1." Melkoista positiivisuutta sanoisinko. Sitä en tiedä vieläkään mistä idea tarkalleen tuli, mutta tarpeeksi pitkään lakkapulloja sivusilmällä tuijoteltuani mä huomasin saaneeni käyttökelpoisen idean Bikini Bottomsista. Toki saman aikaisesti söin pitsaa ja kirjoitin esseetä, joten ihan pelkästään lakkojen valitsemiseen en voinut keskittyä. Lisäksi vanhemmat oli mun luona yötä ja asun yksiössä, joten yömyöhään lakkailu ei oikein onnistunut. Myöhään meni jo nyttenkin, mutta pakko oli lopettaa toisten halutessa nukkua. "Itsehän lakkasin kerroksen ja päätin käydä nukkumaan ja jatkaa aamulla. Tää ei vaan voi päättyä hyvin....". Tässä vaiheessa kello oli yksi yöllä ja aamulla kello oli soimassa seitsemältä, koska mun piti kuskata iskä Katajanokalle kokoukseen viimeistään kahdeksaksi. 



Aikainen herätys tosin takasi sen, että olin jo ennen puolta yhdeksää takaisin kotona ja pystyin jatkamaan lakkailujani. 8.23 oon jo ollut hieman kauhuissani ajan riittävyydestä, sillä "Miks musta tuntuu, että aika loppuu kesken? 2,5 tuntia aikaa ja pitäs lakata kynnet loppuun (eka kerros on kynsillä aluslakan lisäksi!) ja koristella ne, käyä suihkussa, syödä, meikata, laittaa hiukset, valita vaatteet ja pukeutua niihin... Ja kirsikkana kakun päällä: kirjoittaa 5 sivua lisää esseeseen aiheesta ennaltaehkäisevä lastensuojelu ja varhainen puuttuminen! " Kynsien lakkailun ohella kirjoittelin siis hurjana esseetä, jotta ehtisin palauttamaan sen ennen deadlinea (joka muuten sattui olemaan samana iltana klo. 23.59). En muuten ehtinyt. Kello 9.23 oon tuntenut jo tuskaa, sillä "Ja ruttasin sit lakat kolmesta kynnestä. Saako jo alkaa manata? " Täähän tarkoitti sitä, että jouduin vielä aloittamaan alusta kolmen kynnen tekemisen, vaikka kello oli jo lähemmäs puoli 10. Kotoa piti muuten lähteä heti 11 jälkeen, sillä oltiin sovittu Miljan kanssa tapaavamme Kampissa puol 12. Kello oli 10.50, kun oon todennut "Mä just vetelin vikat kerrokset kynsilakkaa, unohin leimat :DDD ". Pienen kuivattelun jälkeen päätin Bikini Bottomsin leimaavan, lisäksi päätin osata leimata koko kynnen kuvion. Koko kynnen kuvion leimaamista olin joskus aiemmin yrittänyt ja epäonnistunut surkeasti. Nyt oli kuitenkin onnistuttava, sillä aikaa korjailuun ei enää ollut. 



Ihme kyllä ehdin kynsien lakkaamisen lisäksi käydä suihkussa, meikata, syödä aamupalan, harjata hiukset, valita vaatteet ja ehdinpä jopa kiskoa vaatteita päällekin! Iso kiitos kuitenkin kuuluu mun äidille, joka passasi aamulla kiireistä lastaan! ♡ Äiti nimittäin teki mulle aamupalan, silitti paidan ja pakkasi se vielä mun käsilaukunkin. Muuten en kyllä ois ehtinyt (tai ainakin olisin lähtenyt ryppyisellä paidalla ja ilman aamupalaa).

Mulla oli miitissä kynsillä siis skittlette, joita mun kynsillä näkee nykyään hyvin usein. Kuitenkin sain miittiin tehtyä itseni näköiset kynnet ja hyvin viihdyin niissä vielä miitin jälkeenkin :) Ja parastahan on, että ne sopivat teemaan. Kuvat kynsistä on otettu kolme päivää niiden lakkaamisen jälkeen, joten pientä kärkikulumaa on jo havaittavissa.

Pikkurillissä on ILNP:n Bikini Bottomsia kaksi kerrosta.
Nimettömässä ja peukalossa on kolme kerrosta Orlyn Rose Pixeliä.
Etu- ja keskisormessa on pohjalla kolme kerrosta Ginan valkoista ja päälle leimattu Bikini Bottomsilla, laatana MoYou:n The Pro XL Collection 11.
Pikakuivattajana tuttuun tapaan Seche Vite. Aluslakkana Essien First Base.

4 kommenttia:

  1. Nää kynnet oli kyl ihanat! :) Ja vaikutit ihan äly kivalta mimmiltä, pitää ehottomasti törmäillä joku päivä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sofia ♡ Törmäily onnistuu ihan varmasti, täällä mä Espoossa pääasiassa kesän notkun, syksyllä vielä enemmän! :)

      Poista