9. heinäkuuta 2014

Lakkiaiset

Toukokuun 31. päivä juhlittiin mun serkun lakkiaisia. Tällä kertaa olin valinnut asukseni saman mekon, joka mulla oli ollut päälläni päivälleen kuusi vuotta aiemmin. Toisin sanoen painoin valkolakin omaan päähäni 31.5.2008. 


Olin ollut tätini luona leipomassa ja muutenkin auttamassa juhlavalmisteluissa keskiviikosta saakka. Kotona ehdin tuolloin käydä lähinnä vain nukkumassa. Perjantai-iltana kuitenkin livistin jo puoli kahdeksan maissa ja lähdin kotiin, jotta ehdin käydä suihkussa ja lakata kynnet ennen juhlapäivää. Tavoistani poiketen mulla oli kerrankin idea valmiina kynsiä varten, joten päätä ei enää tarvinnut vaivata ideoinnilla sen enempää. Harvinaisen kivutonta, sillä lähes poikkeuksetta ennen juhlia ja muita tapahtumia revin hiuksia päästäni yrittäessäni keksiä kynsille edes jotakin etäisesti sopivaa ideaa. Tällä kertaa idean lakkauksille sain edellisessä postauksessa esitellyistä kynsistä. Kuten jo kyseisen postauksen lopussa totesin, leimatut aksenttikynnet muistuttivat mua jonkin verran omasta ylppärimekostani. 


Peukalon ja nimettömän kynsissä on pohjalla kolme kerrosta Ginan valkoista. Leimat Ginan mustalla ja Dependin hopealla. Idea näihin aksenttikynsiin tosiaan tuli kuukautta aiemmin lakatuista hemppiskynsistä. Tosin vaihdoin kuviota ja tällä kertaa valitsin sen mekon kuvioinnin mukaan. Laattana oli toinen mun jättikokoisista leimauslaatoista.


Etusormen ja pikkurillin kynnet lakkasin Ginan mustalla, joka peitti kahdella tai kolmella kerroksella. Yhtä kelpo lakka kuin valkoinen toverinsa. Nämä kynnet koristelin yksinkertaisesti vain yhdellä OPIn I Snow You Love Me -lakan glitterillä per kynsi, sillä halusin pitää loput kynnet yksinkertaisina. Yksinkertaisuus oli valttia myös keskisormen kynttä lakkaillessa, sillä sitä en koristellut mitenkään. Pohjalla kerros Dependin hopeaa ja päällä kaksi vaivatonta kerrosta OPIn This Gown Needs A Crown -satiinilakkaa. Tällä kertaa laitoin kuitenkin päällyslakkaa, sillä halusin lakkauksen kestävän siistinä juhlien ajan. Olin lupautunut juhlissa auttamaan tarjoilujen kanssa, joten en halunnut ottaa riskejä kärkikuluman suhteen. 


Mukava tehdä välillä kynsiä, jotka on mätsätty asuun sopiviksi. Yleensä mulla kohtaa kynsissä ja vaatteissa korkeintaan väri, harvemmin sekään. Nyt kohtasi sekä värit että koristelut, joten omalla tavallaan vaihtelua tämäkin :) 

Koristeletteko te kyntenne yleensä vaatteisiin sopiviksi?


Käytetyt lakat:
Essie - First Base
Gina Tricot - White
Gina Tricot - Black
OPI - This Gown Needs A Crown
OPI - I Snow You Love Me 
Depend - 223
Seche Vite

8 kommenttia:

  1. Tosi kivat! Mulla on kans nyt vklp tulossa häät että katotaan saanko aikaseks tehä mun vaatteisiin ( jota siis en oo vielä edes valinnut.. ) sopivia lakkauksia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On sulla onneks vielä muutama päivä aikaa keksiä :D Ja valita vaatteet! Mulla yleensä kaikki jää ihan viime tippaan ni nää lakkaukset oli harvinainen poikkeus. Tosin taisin mä sillo kynsiä lakatessa jonkin aikaa kriiseillä muita kynsiä, ku idea oli vaan noihin leimattuihin :D

      Poista
  2. Kauniit kynnet ja toi aksentti, joka mätsää mekkoon, kruunaa kokonaisuuden. :)

    VastaaPoista