4. elokuuta 2014

Seilor

"Kas, on Mikki merelle lähtenyt, pikku kaarnapurrellaan..."

Kävin kesäloman lopulla Tallinnassa päiväristeilyllä parhaan ystäväni kanssa. Olin halunnut jo pidemmän aikaa tehdä seilorikynnet, mutta säästelin ideaa mahdollista risteilyä varten. Risteilyn varmistuttua muutamia päiviä ennen lähtöä olin kuin pieni lapsi ja lähes tulkoon hypin onnesta ja rallattelin saavani seilorikynnet. Onneksi asun yksin, muuten mua ois saatettu hieman katsoa kieroon! :D Rehellisesti sanottuna olin enemmän innoissani siitä, että pääsisin tekemään kauan haikailemani kynnet kuin itse risteilystä.


Tiesin jo ennen aloittamistani, että haluan minttua. Osittain tämä johtuu siitä, että ostin vähän aiemmin Anttilan loppuunmyynnistä turkoosin Sally Hansenin I ♥ Nail Art kynän -20% alennuksella ja halusin päästä kokeilemaan sitä. Lakkausta pohtiessani pyörittelin swatchtikkuja käsissä hyvän tovin ja mietin, että mitkä kävisivät sävyltään tähän lakkauksen lähtökohtana olleeseen kynään. Nappasin Helmeristä Ginan valkoisen, China Glazen Aquadelicin ja L.A. Glitterin Splashin. Keittiön pöydällä olivat myös edellisenä päivänä käsiini saamani Kikot 344, 389 ja 526, joista tarkoituksena oli käyttää yhtä. (Ja kyllä, tilasin nämä kaikki kolme Kikoa samalla kertaa.) Lopulta kuitenkin kävi niin, että hylkäsin sekä Aquadelicin että Splashin ja vaihdoin ne Ginan Shimmer Mintiin kesken lakkauksen. Kynnet alkoivat hiljalleen hahmottua ja ne muuttivat muotoaan koko lakkauksen ajan. Hyvin pitkälti etenin fiilispohjalta, järjelle ei annettu tällä kertaa sijaa.

Kynsikaverikuva!

Keskisormessa on kaksi kerrosta Kikon 344 -lakkaa. Helposti levittyvä ja hyvin peittävä creme, joka peitti melko hyvin jo yhdellä kerroksella. En kuitenkaan usko, että yhdellä kerroksella peittäviä lakkoja on olemassakaan eli sudin tyytyväisenä toisen kerroksen! :D Peukussa ja nimettömässä on myös Kikoa, tällä kertaa lakka oli 389. Kyseinen lakka vaati ainakin omille kynsille kolme kerrosta. Etusormessa ja pikkurillissä oli ensin kaksi kerrosta Ginan valkoista, joka mun oli tarkoituksena jättää teippailujen pohjaksi. Kynsiä katsellessani halusin sen sitten kuitenkin mintuksi, joten nappasin Helmeristä yllä mainitun Shimmer Mintin ja sudin sitä kerroksen verran valkoisen päälle.

"Hiuli hei, huolta nyt ei, merimies näin käy merta päin."

Olin kynsiin erittäin tyytyväinen jo tässä vaiheessa ja hetken jo mietin, että jättäisinkö koristelematta. En jättänyt. Koska olin päättänyt teippailla, lakkojen piti antaa kuivua kunnolla. Lähdin käymään lapsuudenystäväni kanssa elokuvissa näillä keskeneräisillä kynsillä ja kerrankaan mua ei harmittanut! Yleensä en tykkää poistua kotoa kesken jääneillä kynsillä, mutta tällä kertaa pohjat olivat itsessään jo niin kivat. Kelpasi jopa mulle lähteä käymään ihmisten ilmoilla. Käytiin katsomassa Tähtiin kirjoitettu virhe ja olin varannut mukaan nessuja kuvitellen itkeväni vasta elokuvan lopussa. Kissan viikset, sillä aloitin itkeä tihrustamaan jo heti ensi metreillä. Loppu elokuva tulikin sitten katsottua enemmän ja vähemmän kyyneleet silmissä ja poskilla. Olin epähuomiossa aamulla laittanut ripsiini vesiliukoista ripsaria ja itkumaratonin jälkeen ripsari oli muisto vain. Olin itkenyt niin paljon, että se oli liuennut pois. Onneksi ei sentään pandan silmiksi poskille, vaan ripsarit taisi löytyä nessuista. Koskettavin elokuva pitkään aikaan, jonka oon nähnyt!


Illalla kotiin päästyäni jatkoin kynsien koristelulla. Olin jo aiemmin harjoitellut ankkurien piirtämistä epäonnistuen surkeasti. Törmäsin kuitenkin eräänä iltana blogeja lukiessani Teannan seilorikynsiin ja sain häneltä idean maalata ruorit ankkurien tilalle! Harjoittelin myös ankkureita ennalta ja ne onnistuivat paljon paremmin. Valitettavasti kriittisellä hetkellä lakkausiltana edes ruorit eivät meinanneet onnistua millään. Olin turhautunut ja suhrasin kynän kanssa hetken jos toisenkin. Onneksi Sally Hansenin kynät ovat vesiliukoisia! Lopulta sain edes jokseenkin ruoria muistuttavan kapistuksen piirrettyä peukalon kynteen ja turhautuneena päätin piirtää nimettömään ankkurin. Loogista, eikö? Sain taas tuhrata tovin jos toisen, että sain ankkurin muistuttamaan päässäni ollutta kuvaa ankkurista. Lopulta olin kuitenkin edes jokseenkin tyytyväinen ja ankkuri valmis. Sitten alkoi haastavampi osuus eli samojen kuvioiden piirtäminen vasemmalla kädellä. Lopulta nekin valmistuivat ja muistuttivat sitä mitä piti. Olin jokseenkin tyytyväinen, vaikka vähän mua vielä mietitytti piirtojälki. Hetken jo meinasin poistaa piirtämäni kuviot, mutta lopulta tulin järkiini ja jätin ne kynsille, sillä en olisi parempaankaan pystynyt. Onneksi jätin, sillä seuraavana päivänä olin jo rakastunut ankkurikynsiin, ruoreista en oppinut pitämään.


"Hiuli hei, merimies ei, pelkoa tunne ei!"

Seuraavaksi vuorossa oli etusormen ja pikkurillin teippaus. Voin kertoa, että olin hetken aikaa jo manaamassa kynsiteippiä sinne missä pippuri kasvaa. Se teippien asettelu ensimmäiseen kynteen oli aivan kamalaa, toiseenkin vielä melko kivuliasta. Tämän jälkeen touhu kuitenkin rutinoitui ja viimeisen kahden kynnen teippaamiseen meni yhteensä vähemmän aikaa kuin pelkästään ensimmäisen kynnen teippailuun. Muutin siis kesken lakkauksen mieleni ja totesin jälleen tykkääväni koristeteipistä. Viimeisten kynsien teippaaminen oli jopa kivaa! Onneks naisilla on oikeus muuttaa mieltään ;) Teippien päälle levitin jälleen Kikoa, tällä kertaa kynnelle pääsi 526. Teippien poistaminen kävi nopeasti, mutta muutama raita levahti, sillä en ollut reunasta painanut teippiä kunnolla kiinni kynteen. Oma moka, jonka huomasin jo lakkaa levittäessäni.


Lopulta päätin vielä laittaa strasseja, mutta ongelmaksi koitui jälleen strassivarantojen suppeus. Mulla ei ollut mitään minttuista. Onneksi kuitenkin muistin ostaneeni alekorista 0,50€:lla pienen pussillisen strasseja MiNailsilta, kun Turun vierailullani kävin pyörähtämässä serkkuni kanssa kyseisessä liikkeessä. Osoitin mielestäni ihailtavaa itsehillintää ja ostin strassien lisäksi vain kaksi Zoyaa sekä kolme arkkia decaleja! Saanen hehkuttaa hieman, mutta VEGA ON NYT MUN! ♥ Viimeinkin. Pussissa oli paljon eri värisiä strasseja ja lopulta bongasin sieltä myös värimaailmaan sopivia yksilöitä. Lopulta kaadoin pussin sisällön keittiön pöydälle ja aloitin metsästyksen. Näin reilua viikkoa myöhemmin ne strassit on muuten edelleen siinä keittiönpöydällä... Keskisormen kynsiin laitoin reunaan kahdet strassit, peukaloon käytin neljä. Yhteensä siis kuusi strassia per käsi, onneksi pussissa oli riittävästi samanlaisia strasseja.


Kynsissä en tällä kertaa käyttänyt pikakuivattajana totuttuun tapaan Seche Viteä. Sain vähän aika sitten CesarsShopista testiin HK Girlin pikakuivattavan päällyslakan ja päätin kokeilla sitä ensimmäisen kerran näihin kynsiin. Nyt olen muutamia kertoja käyttänyt päällyslakkana HK Girliä ja olen myyty. Tykkään lakan koostumuksesta ja etenkin sen jättämästä kiillosta. Kuivumisajassa näiden kahden pikakuivattajan välillä ei tuntunut olevan hirvittävää eroa, sillä molemmat kuivuvat nopeasti. HK Girl on kuitenkin Secheä ohuempaa, joten tykkään edelleen käyttää Secheä strassien, glittereiden ja muiden koholla olevien härpäkkeiden päälle. Muuten olen kuitenkin siirtynyt käyttämään HK Girliä, sillä todella rakastan sen jättämää kiiltoa! Molemmissa pikakuivattajissa on siis omat hyvät puolensa, joten käytän jatkossa aina tilanteen mukaan niin HK Girliä kuin Secheäkin.

Olin muuten napannut laivalle mukaan muutamia erilaisia decaliarkkeja, joista ystäväni sai valita mieluisimmat. Oli hieman haastavaa yrittää laittaa decaleja toiselle, kun homma tehtiin ulkona. Vesi oli kaadettu vesipullon korkkiin ja decalit liotettiin siinä. Ongelmaksi meinasi käydä merellä käynyt tuuli, joka kovasti yritti viedä koristelutarvikkeet mennessään. Onneksi pienellä kekseliäisyydellä selvittiin tästäkin! Ja Kati sai itselleen haluamansa kauniit ja koristellut kynnet. Alla vielä kuva hänen kynsistään.



Voitte varmaan arvata, että minkä kappaleen ensimmäinen säkeistö ja kertosäe mun päässä soi näitä kynsiä tehdessä ja niiden ollessa kynsillä? 


Edustavin otos allekirjoittaneesta ;)


Käyttämäni lakat:
Essie - First Base
Kiko - 344
Kiko - 389
Kiko - 526
Gina Tricot - Shimmer Mint
Gina Tricot - White
Glisten & Glow - HK Girl 

Muut käytetyt välineet:
Sally Hansen I ♥ Nail Art Pen - Turquoise
Koristeteippi
Strassit

***
Postauksen linkit on ihan vaan teitä varten, en hyödy niiden klikkailusta millään tavalla!

4 kommenttia:

  1. Upeat kynnet! Nauratti tuo Mikki-laulu, niitä tuli lapsena kuunneltua paljon... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla alkaa soimaan tuo kyseinen Mikki-kipale soimaan päässä heti, ku vaan ajattelenki näitä kynsiä! :D Kunnon korvamato....

      Poista