16. syyskuuta 2014

Rapu-rapu-rallaaaaaa

Blogi on ollut hunningolla jo useamman viikon. Ei vaan ole ollut aikaa tai energiaa postata ja itseasiassa kynsienkin lakkaus on hieman jäänyt. Uudet fuksit aloittivat opintiensä elokuun viimeisenä maanantaina ja aika meni pitkälti siihen, että muiden tutoreiden kanssa joko suunnittelimme tai järjestimme heille ohjelmaa. Lisäksi omat tunnit pyörivät siinä ohessa. Ja sitten tosiaan sairastuin, kuten viimeksi mainitsinkin... Mun piti aloittaa työharjoittelu maanantaina 1.9., mutta torstai-iltana kurkkua alkoi hieman kaihertaa. Siinä sitten tauti paheni hiljalleen ja lopulta olo oli kuin kuolleella. Tosin kuolleet ei taida enää tuntea mitään, joten olin ehkä kuitenkin puoli kuollut raato. Olin ensin kolmen päivän sairaslomalla, mutta sitten lääkäri päätti pidentää mun toipilasajan koskemaan koko loppu viikkoa. Näin ollen pääsin aloittamaan harjotteluni viikkoa myöhemmin kuin muut. Oman pikantin lisänsä toi se, että sunnuntai-iltapäivänä huomasin kaupan kassalla olevani mykkä. Pihaustakaan ei kuulunut silloin ja ääni oli poissa vielä nukkumaan käydessä, onneksi suvaitsi kuitenkin yön aikana palata edes osittain takaisin ja pääsin kähisemään harkkaani. Viime viikko menikin sitten ihmetellessä uutta työympäristöä ja oon kuluneen viikon aikana oppinut niin paljon, että viikonloppu meni toipuessa informaatioähkystä. Mutta en valita, sillä oon saanut ehkä parhaan harkkapaikan ikinä! Harjoittelusta tulee todennäköisesti todella rankka, mutta sitäkin antoisampi. Mutta en mä helppoa harjoittelua odottanutkaan, sillä tietoisesti hankin itselleni paikan lastensuojelusta. Ja vaikka sairastumisesta on jo kohta kolme viikkoa, niin yskin edelleen eli ei mikään nopeasti ohi menevä tauti ollut. Lisäksi tää taudin pirulainen on eilisen aikana uhkaillut pahenevan vielä uudelleen. Kurkkukipu oli aamulla palannut ja iltaa kohden mennessä myös nokka alkoi vuotaa. Saako nyt jo manata? Jos teillä on jotain yliluonnollisia kykyjä tai vastaavaa, niin voisitte alkaa manata tätä mun tautia lähteväks muualle noin niinkun nyt heti. Lupaan olla nauramatta, vaikka tanssisitte päällänne ja hyppisitte pitkin poikin pihojatai jotain vastaavaa. En nimittäin millään jaksais enää sairastaa ja siitä johtuen alan olla hiljalleen epätoivoinen tän tautini kanssa!


Reilut kaks viikkoa sitten olin myös Savonlinnassa torstaista sunnuntaihin vanhempieni riesana, sillä meillä oli perinteiset rapujuhlat lauantaina naapureiden kesken. Omalta osaltani rapujuhlat olivat erittäin rauhalliset, sillä olo tosiaan oli melkoisen kipeä. Taudista huolimatta olin päättänyt lakata kynnet mauttomasti teeman mukaan. Toisin sanoen olin päättänyt saada myös kynsilleni rapuja ja leimauslaattoja tutkiessani huomasin omistavani muutaman aiheeseen sopivan laatan. Pakkasin siis mukaani sen mitä oletin tarvitsevani ja vähän enemmänkin. Siinä sitten aamusta lakkailin kynnet, kun illasta oli juhlan aika.


Kynsille pääsi monta sellaista lakkaa, jotka majailivat mun syntirenkaissa. Itseasiassa aluslakkaa ja pikakuivattajaa, jos ei oteta huomioon niin kaikki lakat on poimittu käyttämättömien tikkujen renkaista :) Keskisormeen valitsin Essien Coctails & Coconutsin. Kyseisen kynnen rapu on leimattu Kikon 429 -lakalla, joka itseasiassa on myös peukalossa ja nimettömässä pohjalakkana. Olin muka ottavinani OPIn I Saw...U Saw...We Saw...Warsaw... -lakan mukaani leimausta varten, mutta olin sen sitten unohtanut kotiin. Hetken pelkäsin koko leimausajatuksen kuivuvan kokoon, mutta päätin toiveikkaana kokeilla josko melko pigmenttinen Kikon 429 leimaisi ja leimasihan se. Kiitos siitä! Kiko 429:n päälle tuputtelin ensin hieman pohjalle Zoyan Dreamia ja sen päälle runsaammin Golden Rose Jolly Jewels 107 -glitteriä. Etusormessa ja nimettömässä taas on Kikon 386, joka pinkaisi heti yhdeksi mun lempparilakoista. Aivan ihana lakka, jolle pullo tai edes swatch-tikku ei anna riittävissä määrin oikeutta. Olin pullon ja tikun perusteella ajatellut lakan olevan vain yksi sininen muiden joukossa, mutta kynnellä se olikin huomattavasti kauniimpi kuin olisin voinut edes kuvitella. Rakastuin heti ♥ Kaikkia lakkoja on kynsillä kaksi helppoa kerrosta, joten lakkauksen tekeminen sujui melko ripeästi.


Leimauksessa mulla oli kaksi eri rapuvaihtoehtoa. Toinen oli perustylsä ja toinen taas hieman humoristinen. Valitsin jälkimmäisen todeten sen sopivan rapujuhliin enemmän kuin hyvin. Yllätyin siitä, että miten paljon tykkäsin näistä kynsistä! Olin nimittäin ennakkoon odottanu jotain erittäin mauttomia rapukynsiä, joilla viihtyisin pitkin hampain vain sen yhden ainoan päivän. Lopulta viihdyin kynsillä muutaman päivän eli huomattavasti pidempään, kuin aluksi kuvittelin. No mut hei, miettikää nyt. Jos pitää lakata kynnet teeman mukaan rapujuhliin, niin ei silloin kukaan kai oikeesti voi olettaa saavansa aikaiseksi tyylikkäitä kynsiä? Tai en mä ainakaan. Googlelta ois toki voinut kysyä ja huomata, että saa niistä nättejäkin. Tai mistä mä tiiän, ku ei käynyt pienessä mielessäkään konsultointiapu ennen kuin nyt tätä postausta kirjoittaessa :D Jo rapu-ajatuksen saatuani mulle ainakin tuli ensimmäisenä mieleen sana mauton. Odotukset kynsien onnistumista kohtaan ei siis ollut kovinkaan suuret, joten ehkä sen takia yllätyin lopputuloksesta?


Loppuun tosin voisin hieman inistä mun HK Girlistä. Kyseinen pikakuivattaja on kiilannut jopa Sechen edelle, mutta nyt pullon pohja alkaa hiljalleen tulla vastaan. Ongelmana on, että mitä vähäisemmäksi HK Girlin määrä käy, sitä enemmän se kiristää mun hampaita. Hyvin usein nimittäin on käynyt nyt niin, että lakka kuplii. Tai jos ei kupli niin se tekee reikiä mun lakkaukseen. Tässäkin manissa on havaittavissa HK Girlin aiheuttamat reiät keskisormen kynnessä. Näyttää sille, että ois nuppineulalla tökkinyt. Arvatkaa ketuttaako?

Ootteko te pysyneet terveinä? Entä maistuuko ravut?  




P.S. Jaan tätä kärsimystä nyt myös teijän kanssanne ja tarjoan tuutin täydeltä huonolaatuisia kuvia. Parempia ei ole luvassa ihan hetkeen, koska en oo jaksanut kynsiä pahemmin kuvailla ja ne vähätkin kuvat on otettu pääasiassa puhelimella, mitä on. Enkä ole ees pahoillani. Koska tää tauti (ja myös blogi) on mun, niin mulla on itsekkäästi oikeus määrätä, että laiskan säännöt on voimassa oleva siihen saakka et oon täysin terve! ;) 

Käyttämäni lakat:
Essie - First Base
Essie- Coctails & Coconuts
Kiko - 386
Kiko - 429
Zoya - Dream
Golden Rose - Jolly Jewels 107
HK Girl *


* HK Girl saatu Cesarsilta kokeiltavaksi. 

***
Postauksen linkit on ihan vaan teitä varten, en hyödy niiden klikkailusta millään tavalla!

6 kommenttia:

  1. Voihan rapu! Ihanat kynnet :) Toivottavasti tauti alkaa jo lähtemään pois, sairastaminen on syvältä.. Minulla on uusi pelkästään kynsi blogi, käy kurkkaamassa jos kiinnostaisi! http://turkoosit.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Valitettavasti mulla on viime yön aikana nenä mennyt vaan entistä enemmän tukkoon ja olo muutenkin eilistä kurjempi :( Manaajalle ois käyttöä. Käyn kurkkimassa jossain vaiheessa, kunhan pää ei oo ihan täynnä räkää ja tajuankin jostain jotain! :)

      Poista
  2. Hauskat kynnet.Kurkkukipu ja nuha iski sitten tännekki

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Flunssaa on nyt liikkeellä ihan hirveesti... Mulla tauti näköjään päätti yön aikana pahentua vielä lisää. Paranemisia siis sinnekin! :)

      Poista
  3. Musta nää on ihanat kynnet.
    Kovasti paranemisia sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos molempiin :) Sain tänään antibioottikuurin, joten jospa se hiljalleen tästä tajuais lähteä litomaan!

      Poista