4. joulukuuta 2014

Sparkle / #ABLECAW14

Ensimmäistä kertaa esittelen The Finnish(able) Nail Art Challenge AW2014 -haasteessa kahdet kynnet samalta teemalta. Ensimmäiset kynnet tein opiskelijabileisiin silloin, kun oikea käsi oli vielä lähes käyttökelvottomassa kunnossa. Lakkauksen piti siis olla yksinkertainen ja melko nopea. Teemana opiskelijabileissä oli neon, joten päätin yhdistää sen meneillään olevaan haasteeseen. En tiedä miten tyhmä ihminen voi välillä olla, mutta mulle tuotti suurta haastetta yhdistää neon ja Sparkle -teema. Koko ajan vain mietin, etten omista mitään kimaltavaa neonglitterlakkaa. Kriisi oli valmis ja olin jo ihan tuskissani sekä kivusta että lakkavarantojen selkeästä puutteellisuudesta. Lopulta mulla sitten välähti. Miksi pitäisi olla neonglitteriä, kun voi yhdistää neonin JA glitterin. Niimpä.  

Mulla on kaksi melko samannäköistä neonlakkaa ja lakkasin kynnet molemmilla, jotta osaisin valita kummasta luopuisin. Lakkasin alle kaikkiin kynsiin kerroksen Ginan valkoista, jotta neonlakat pääsevät oikeuksiinsa ja säästyn tuskastuttavalta kerrostamisen määrältä. Peukussa ja nimettömässä on jo aiemmin käyttöön päässyt Thistle Do It Nicely ja muissa kynsissä kokeilemattomien rinkulasta kaapattu Pink Plumeria. Saatuani lakat kynsille hämmästyin, sillä ne ei enää näyttäneetkään samalta! Pink Plumeriassa on shimmeriä, joka multa on jostain syystä jäänyt kokonaan huomaamatta tihrustaessani sekä pulloja että swatcheja ilmeisen surkean kattovaloni alla. TDIN on hieman lajitoveriaan tummempi ja parempi käytöksinen. Chinan City Flourish -kokoelmaa moitittiin pitkin internettiä laadultaan erittäin surkeaksi, mutta lopulta päädyin hankkimaan kaksi ihanuutta itselleni. TDIN lisäksi omistan Grass is Lime Greenerin ja mulla molemmat lakat on melko hyvin käyttäytyviä yksilöitä. TDIN on selvästi paksumpaa kuin Pink Plumeria. Voitte varmaan arvata, että kumpikaan lakoista ei päätynyt kirppislootaan? 

Lakkasin neonin päälle peukkuun ja nimettömään Delushin glitterpläjäystä, joka kantaa nimeä Pinata Confetti. Meinasin ostaa lakan jo I Love Me  -messuilta, etenkin myyntitykki Emman puheiden jälkeen. Emma totesi lakan olevan ihan selvästi uuden vuoden lakka ja Sissi komppasi taustalla, ettei glittereitä voi koskaan olla liikaa. Jätin pitkällisen pähkäilyn jälkeen lakan ostamatta, mutta messujen jälkeen iski katumus ja pakkohan mun oli tehdä tilaus Cesarsille... 

2014-11-12.1


Näissä toisissa Sparkle -teeman lakkauksissa mulla on kynsille töpöteltynä Picture Polishin sinistä glitteriä. Spash on ensimmäinen käsiini saama PP:n lakka ja se on jälleen rakkautta pullossa. Lakka on niin mun näköinen, että koin pakottavaa tarvetta tilata sen. Ja olihan se alennuksessakin! Näissä kynsissä pohjalla on ensin Trindin Nail Repair ja sen päällä kerros Essien Fill the Gap -hoitolakkaa. Tosin laitan Trindin Nail Repairia nykyisin aina aluslakan alle, sillä mun kynnet oli yhdessä vaiheessa erittäin pahasti liuskottuneet. Nyt olen saanut kaikista kynsistä liuskottumat hoidettua pois ja voisin väittää kiitoksen kuuluvan vain ja ainoastaan Nail Repairille. Yhdessä nämä kaksi riittivät peittämään mun kynsien värjäytymät, joten en kokenut enää tarpeelliseksi lisätä erillistä ranskislakkaa glittereiden alle. Ensimmäisen vuorokauden mennä viipotin pelkällä Spalshilla, mutta kokoajan mulla oli fiilis et haluaisin kynsiin lisätä myös hopeista glitteriä. Pohdin ja emmin, jahkasin ja pohdin vielä vähän lisää. Lopulta kyllästyin tähän jatkuvaan "entä jos sittenkin" -haihatteluun ja päätin lisätä kynsiin OPIn Snowflakes In The Air -hologlitteriä. 

2014-11-18.1

Aloitin glitterlakan lisäämisen peukalon kynnestä, jolloin totesin sen sopivan kyllä Splashiin. Mutta.... En enää halunnutkaan lisätä sitä jokaiseen kynteen, joten tuputtelin Snowflakesia peukun kynnen lisäksi vain nimettömään. Ja tadaaa. Taas mulla oli aksenttikynnet valmiina. Olin tyytyväinen siihen, että päätin lisätä Snowflakesia, sillä se toi lakkaukseen eloa. Splash saattoi hieman vajuta näitä kynsiä lakatessa, sillä se on kerrostettuna itsensä päälle. En siis tavalliseen tapaani laittanut alle jotakin sinistä ranskista ja töpöttänyt päälle glitteriä. Nyt töpötin pelkällä glitterillä kynnen vapaan kasvun piiloon ja ei edes kaduta! Tosin lakkoja poistaessani olin valmis vihaamaan itteäni enemmän kuin paljon. Onneksi oli foliota, jotta sain vanulappujen ja kynsilakanpoistoaineen avulla muhitettua glitterit irti kynnestä ja säästyin sen suuremmilta hampaiden kiristelyltä ja itkupotkuraivareilta. 

2014-11-19.1

Käyttämäni lakat (neon kynnet):
Essie - First Base
Gina Tricot - White
China Glaze - Thistle Do It Nicely
China Glaze - Pink Plumeria
Delush Polish - Pinata Confetti
Gina Tricot - Sparkling Silver
HK Girl 

Käyttämäni lakat (glitterpläjäys):
Trind - Nail Repair
Essie - Fill The Gap
piCture pOlish - Splash
OPI - Snowflakes In The Air
HK Girl

4 kommenttia: