25. toukokuuta 2015

CityShoppari: KesäExtra

Yks varma lähestyvän kesän merkki on CityShopparin KesäExtran ilmestyminen. Ikinä ei voi tietää ennalta, että mitä se pitää sisällään ja toukuun alkupuolella aloin jo odottaa ilmestymispäivää. Pikaisella ensisilmäyksellä KesäExtra vaikutti vähän ehkä tylsälle, mutta tarkemmin tutustuttuani löysin sieltä usempiakin itseäni kiinnostavia etuja.


Kosmetiika on lähellä sydäntä ja katselinkin ensin etuja vähän siitä vinkkelistä. Tarjolla oli melko vähän mitään kosmetiikkaan liittyvää, kauneudenhoitoon oli sitten jo enemmän. Itseäni kuitenkaan mahdolliset kulmien kestopigmentoinnit, hiusten leikkuut tai hieronnat ei jaksanut kiinnostaa, sillä hiukset käyn leikkauttamassa aina tätini parturi-kampaamossa ja oon löytänyt loistavan hierojankin. Kuitenkin Tikkurilan Asema Apteekissa olisi tarjous, jonka hyödyntämistä harkitsen vakavasti sijainnista huolimatta. Etuna on -20% alennus Vichyn ja La-Roche Posayn ihonhoitotuotteiden kertaostoksesta. Vichyn kuivalle iholle tarkoitettu Aqualia Thermal Rich Cream toimi mun iholla keskimääräisiä kosteusvoiteita paremmin. Tästä johtuen se on ostoslistallani odottamassa, että saan käytettyä muut omistamani kasvovoiteet loppuun. La-Roche Posayn tuotteet sen sijaan on nykyään mun atooppisen ihoni perushoidon tukipilareita. Sarjan Lipikar Baume AP+ -vartalovoiteen avulla oon saanut pidettyä ihon hyvässä kunnossa ja lääkevoiteille ei oo ollut tarvetta tammikuun jälkeen. Pitkä miinus siitä, että apteekki tosiaan sijaitsee Tiksissä, jossa en käy käytännössä koskaan.

Koska kosmetiikkaa ei ollut paljoa tarjolla, niin siirryin sitten selaamaan tarkemmin toista rakasta kategoriaa eli ruokaa. Tässä tapauksessa siis ravintoloita ja kahviloita. Koska elämä on loppupeleissä suhteellisen lyhyt, niin sitä ei kannata tuhlata huonon ruoan syömiseen. Meillä iskä rakastaa hyvää ruokaa ja ruoanlaittoa, joten ollaan jo lapsesta asti opittu arvostamaan ruokaa. Etenkin mä ja mun pikkusiskoista se vanhempi. Jopa siinä määrin, että mun pakkasesta löytyy niiden perusmarjojen ja pakastevihannesten lisäksi muun muassa lammasta, poroa, hirveä, kuhaa, kanttarelleja... Opiskelijan onni on iskä, joka pitää lapsensa pakkasen riittävän täytenä ja takaa laadun myös opiskeluaikana. Näin ollen ravintola Merimakasiini on kiinnostanut mua siitä saakka, kun näin CityShopparin edun, jolla keittiömestarin menun saa kahdelle hengelle 59 eurolla. Mutta KesäExtra yllätti ja tarjoaa elokuun loppuun saakka napostelulautasta kahdelle 20€:lla eli nyt onkin sitten arvottavana kumman eduista käyttää ensin. Toki ratkaisu voi pitkälti riippua siitä, kenet saan mukaani. Tai saanko ketään.


Myös muita ruokapaikkoja tuli vastaan KesäExtraa selaillessa. Jos haluaisin käyttää kaikki itseäni kiinnostavat CS-edut, niin joutuisin todennäköisesti käymään syömässä useamman kerran kuukaudessa ulkona loppuvuoden aikana. Käveltiin joskus Miljan kanssa Kaivopihalla ehkä muutama kuukausi sitten ja bongattiin La Crêperie -kahvila ja päätettiin vielä joskus mennä sinne. Vielä ei olla edistytty, mutta eipä me viime aikoina olla oikeastaan yhdessä keskustassa pyörittykään. Valkosuklaa tai Nutella crêpen saa kaupan päälle, kun ostaa yhden suolaisen ja ainakin annokset näytti ikkunan läpi katsottuna ihan törkeen hyvälle. Kesällä lämpimät aurinkoiset päivät on niitä parhaita ja oon alkanut nauttia yhä enemmän siitä, kun saan vaan olla ja istua ystävien kanssa lasillisen ääressä. Tästä johtuen mut saattaa löytää aurinkoisena päivänä istumasta esimerkiksi Lasipalatsin terassilta. Joko mä kaupunkilaistun tai sitten vanhenen, tai molempia. Oon nimittäin alkanut aiempaa enemmän nauttia kesästä myös kaupungissa.


Muista eduista kiinnitin huomion Kivaputiikkiin, joka sijaitsee Espoon Tapiolassa kauppakeskus Ainoassa. Oon siellä muutaman kerran käynyt ja kerran meinasinkin ostaa bambutiskirätit. Nyt mun ehkä on käytävä kotiuttamassa ne kesän aikana, kun yhdestä normaalihintaisesta tuotteesta saa -20% alennuksen. Myös erilaisia risteilyjä on tarjolla ja viime kesän ollessa jo lopuillaan keksin et olisin voinut mennä esimerkiksi kanavaristeilylle. No siinä vaiheessa oli jo himpun liian myöhäistä eli jäi menemättä. Oon kasvanut Saimaan rannalla kaupungissa, jota vesi ympäröi ja vettä näkee melkeinpä minne vaan sattuu menemään. Vanhempieni asunto on edelleen järven rannalla ja entisestä oman huoneeni ikkunasta ehdin katsella järvinäköalaa 17 vuotta. Ehkä just siks vesi on ollut aina itelle jollakin tapaa tärkeä elementti, sillä se on aina ollut erittäin lähellä minne vain oon mennytkin. Tänä kesänä voisin siis lähteä tutustumaan, miten paljon meri eroaa järvestä laivan kannelta katsottuna.


Postaus on tehty yhteistyössä CityShopparin kanssa. Linkit on kuitenkin perinteiseen tapaan ihan vain teitä varten, enkä hyödy niiden klikkailusta tai klikkailemattomuudesta mitään. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti