18. toukokuuta 2015

Postaustoive: Lukemani kynsiblogit top5

Siivosin tuossa jokin aika sitten yhden laatikon ja sieltä löysin lappulippusen, jonka olemassa olon olin jo ehtinyt unohtaa. Viime syksynä (!) kyselin synttäriarvonnan yhteydessä teidän mielipiteitänne ja postaustoiveitanne, kirjoitin toiveet paperille ylös ja unohdin koko asian julkaistuani vaivaiset kaksi postaustoivetta. Pahoitteluni! Nyt postaustoiveet on siirretty sähköiseen muotoon ja ne on mulla muistilistalla blogin työpöydällä eli samassa paikassa kuin muutkin postausajatukset, lakkausideat ja julkaisemattomat lakkaukset. Ehkä on siis aika ryhdistäytyä ja kesän aikana julkaista postaustoiveet ennen blogin kaksivuotissyntymäpäiviä elokuussa. Aloitetaan yhdellä helpoimmista, tai ainakin lyhimmistä postaustoiveista eli mun lempparikynsiblogeista.

Luen itsekin paljon blogeja, pääasiassa kynsiin liittyviä. Tai siis luen sillon, kun sattuu aikaa olemaan.... Muita blogeja seurailen sitten satunnaisesti ja saatanpa jäädä lukemaan, jos joku oikein mielenkiintoinen löytyy. Toki sama pätee kynsiblogeissakin, ensin yleensä vierailen satunnaisesti ja lopulta saatan jäädä lukijaksi vähän aikaa ilmaa haisteltuani. On yllättävän vaikeaa laittaa lukemani blogit järjestykseen, joten helpotin elämääni hieman ja rajasin vain suomenkielisiin blogeihin.

 Mulla menee hieman kausittain, mitä blogeja milloinkin tykkään seurata. Kausittaiseen blogien lukemiseen liittyy myös se, että rakastan joulua ja joulun lähestyessä lukulistalle ilmestyy usein myös jouluaihesia blogeja. Kesäksi tosin kyseiset blogit aina poistan, sillä osa kyseisistä blogeista päivittyy ympäri vuoden ja sitä taas en siedä... Mun joulu loppuu tapaninpäivään ja seuraavan kerran sitä voidaan ajatella joskus seuraavan vuoden syys-lokakuussa. Tai sitten vasta joulukuussa, riippuen fiiliksestä.

Sydän - viime kesänä nappasin bikineistä inspiraation rantakynsiini.

Mutta entäs ne mun seuraamani kotimaiset kynsiblogit oikein on?

1. Wasting Lifestyle
Emman kirjoitustyyli on aivan mahtava! Monet kerrat oon meinannut purskauttaa vasta hörppäämäni teet näppäimistölle lukiessani Emman kommelluksista. Tykkään kovasti myös Emman tekemistä lakkauksista, joten en roiku lukijana vain siksi, että tykkään kirjoitustyylistä.

2. Better Nail Day
Sissin lakkauksia on aina ilo katsella! Better Nail Day on säilyttänyt paikkansa mun lukulistan kärkisijoilla siitä asti, kun liityin lukijaksi. On myös ensimmäisiä kynsiblogeja, joihin aikanaan törmäsin alkaessani tutustua kynsikoristelujen maailmaan.

3. Kynsisirkus
Kaisa on mun idoli ja oppiäiti, mitä vesimarmorointiin tulee. On aina ollut ja tulee aina olemaan. Kaisa on se henkilö, jolle kuuluu kiitos mun opastamisesta vesimarmoroinnin ihmeellisessä maailmassa. Kiitos siitä!

4. ZigiZtyle
Sigin blogi on pitkään ollut yksi ihanimpia. Laadukkaat kuvat ja täydellisyyttä hipovat lakkaukset. Edelleen paikka mun sydämessä, vaikka hiljaiseloa on jonkin aikaa jo ollutkin. Luotan silti Sigin paluuseen, jos ei nyt, niin vielä joskus! :)

5. Mä en osaa päättää.......
En yksinkertaisesti enää kykene nostamaan viidenneksi lukemakseni blogiksi mitään yksittäistä, sillä tällä sijalla olisi ansaitusti olleet seuraavat viisi tai kymmenen blogia. Jopa enemmänkin. The Yellow Nails, Dreaming About Nails, Jos edes kynnet.... Noin muutamia nimetäkseni, sillä tykkään kaikista seuraamistani blogeista. En mä siellä lukulistalla ihan turhaan viihdy.

Mites teidän top5? Onnistuuko listan laatiminen heittämällä vai vaaditaanko vakaata harkintaa ja ehkä jopa kompromisseja?


15 kommenttia:

  1. Mä en pysty ainakaan äkkiseltään muodostamaan omaa top 5:sta, koska mullakin on aika kausittaista mikä milloinkin kiinnostaa. Lisäksi on vaikea laittaa blogeja järjestykseen kun monesti arvostaa hyvinkin erilaisia blogeja eri syistä. Luen pelkästään kynsiblogeja, mutta niistäkin löytyy hyvin erilaisia tapauksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli ihan sama ongelma, koska osaa blogeista luen esimerkiks pelkästään kirjallisen swatcharvion takia, kun toista taas swatchien ja siihen liitetyn tekstien takia. Kolmatta taas pelkästään kuvien takia. Eli vaihtelua on jo tietyntyyppisten blogien lukemistavoissakin... Paljon blogeja lukiessa huomaa, että lähes jokaisessa blogissa on joku tietty syy, miksi sitä on alkanut lukea. Kuitenkaan syyt ei oo millään tavalla yhteneväisiä ja sen takia vaikea laittaa järjestykseen.

      Poista
  2. Olipa ilo tulla mainituksi näin hienossa seurassa, kiitos <3 En tiedä, osaisinko itse laatia top vitosta, joten en edes yritä. Yksikään lukulistalla oleva blogi ei ole siellä muuten vaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Top 5 on kieltämättä tosi vähän, eihän siihen mahdu ku muutama hassu!

      Poista
  3. Ei mulla onnistuis listan laatiminen alkuunkaan! Kaikki blogit, joita seuraan, ovat syystä mun seurattavana... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mullakin tovin jos toisen vei yrittää päättää, ennen ku luovutin viidennen sijan kohdalla :D

      Poista
  4. Mä joudun kyllä komppaapaan muita eli aikas hankala tehtävä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana muuten toi sun kuva <3

      Poista
    2. Luulin ensin et top 5 on nopee valita, mutta sit ku asiaa alko miettiä ni joutu jättää paljon loistavia blogeja listan ulkopuolelle!

      Poista
  5. Voi kiitos ihana! <3 Olen otettu :) mä en pääsis edes alkuun top vitosessa kun lukulistalla on niin järjetön määrä blogeja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se helppoa ollu mullakaan, vaikka aluks niin luulin :D

      Poista
  6. Oho, piti oikeen kaksi kertaa katsoa, että lukeeko siinä mun blogin nimi :D Wau!

    Tällä hetkellä asiaa sen kummempaa miettimättä tuntuu, että ei se top 5 niin vaikee ois valita - varsinkaa top 10. Mut voi olla, ettei sit kuitenkaa onnistuis.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä se lukee! Se on yllättävän hakala, jos oikeesti alkaa asiaa pohtia :D

      Poista