5. heinäkuuta 2015

Polttavaa rakkautta ja kukkia hiuksissa

Tiiättehän sen tunteen, kun joskus pää lyö tyhjää toteuttamiskelpoisten ideoiden kanssa? Ideoita ei ensin löytynyt millään, mutta sitten keksin muutaman. Silti torppasin ne, koska milloin halusin holoa ja milloin mitäkin, mutta silti mikään ei nyt vaan tunnu sopivan hetkeen. Yksi lakkaus oli, jonka olisin halunnut toteuttaa, mutta ideakuva oli puhelimessa ja siitä akku loppu... Laiskuuden multihuipentuma kenties? Lopulta kyllä vein sammuneen luurin piuhan päähän, mutta siihen mennessä olin jo hylännyt ajatuksen muutenkin. Mustista renkaista silmiini osui lakka, jota oon katellut sillä silmällä jo useampaan otteeseen ja silti aina jättänyt lakkaamatta sillä. Kyseessä on Girly Bitsin Flowers In Your Hair, joka on maitosuklaan ruskea crellypohjainen lakka pinkeillä pylpyräglittereillä ja runsaalla shimmerillä.

1.IMG_3225

Lakkahan on nätti kuin mikä, mutta en oo saanut aikaiseksi lakata sillä kuitenkaan. En oo nimittäin oikein keksinyt, että mihin sen yhdistäisin tai lähinnä miten. Uskotteko muuten jos sanon, että mun lakoista yksikään ruskea ei oo samansävyinen kuin FIYH?! Niin perussävy kuin tuo crellypohja toisaalta onkin. Olin hiljalleen vaipumassa epätoivoon, sillä mitäs mä nyt tekisin? Olin jo ehtinyt päättää FIYH:n olevan aksentti ja lopuista kynsistä piti tulla ruskeita ja päälle pinkit leimat tai decalit. Lopulta olin olevinaan kovinkin nokkela ja käänsin värityksen mielessäni ympäri, jolloin myös aloin tutkailla tarkemmin pullossa näkyvien glittereiden sävyä.

1.IMG_3215

Ensimmäisenä vertasin Too Fancy Lacquerin This Love Is Smokin Hot -holoa FIYH:n glittereihin ja huomasin täydellisen yhtenäisyyden niiden välillä. Varmuuden vuoksi kuitenkin vertasin vielä piCture pOlishin Sizzleä ja Shockedia lakkaan, mutta niistä kumpikin oli väärän sävyinen. Valitsin siis kuitenkin kynsille holon, vaikka olin vähän aiemmin torpannut muutaman idean juuri holojen takia, koska niiden paras kaveri aurinko on jossain tuolla räntäpilvien takana. (Tähän väliin huomautettakoon, että lakkaus on maaliskuulta ja postauskin kirjoitettu sillon, mutta on unohtunut luonnoksiin roikkumaan. Eli ei tuolla räntää onneksi nyt heinäkuussa sada, vaan on aurinkoinen hellepäivä :'D ) FIYH levittyi kynnelle helposti ja peitti kolmella kerroksella, vaikka ensimmäistä kerrosta levittäessäni luulin kerrostamiseen menevän vähintään koko yö. Myös glitterit tarttuivat sutiin helposti ja säästyin pullon pyörittelyltä ja muilta kommervenkeiltä.

1.IMG_3213

TLISH on lakka, jonka kanssa oon tehnyt tuttavuutta jo vissiin kolmesti aiemminkin ja koskaan en oo saanut kynsiä kuvattua. Lakkaukset on olleet yhtä kertaa lukuun ottamatta ihan totaalinen katastrofi ja päätyneet poistoon heti kynsien valmistuttua. Silloin onnistuneella kerralla leimasin TLISH:lla, mutta kynnet jäi kuvaamatta lähtiessäni Savonlinnaan mummini kunnon romahdettua juuri ennen hänen kuolemaansa. Oli siis todellakin aika antaa mahdollisuus tälle neonpinkille hololle, jota olin himoinnut jo kauan ennen kuin tilasin sen kynsiviilojen ohella Edgy Polishilta. TLISH vaati kynsille kaksi kerrosta, mutta jäin miettimään oisko kolmannelle ollut tarvetta. Jätin sen kuitenkin tällä kertaa pois, sillä etusormeen ja pikkurilliin olin suunnitellut ruskeita leimoja. Eihän mulla tietenkään ollut täydellisesti FIYH:n lakkapohjaan mätsäävää leimauslakkaakaan, mutta lopulta valitsin China Glazen Delightin. Leimat on MoYou Londonin Pro Collectionin XL-laatasta 20 ja vain siksi, että laatta sattui olemaan pöydällä mun käytettyä sitä edellisessäkin lakkauksessa. (Kyllä, olen laiska.)

1.IMG_3197

Lakkauksessa oli kuitenkin yksi ongelma. Oon ihan varma, että omistan ruskeita swarovskeja tai lasistrasseja ja niiden paketin piti olla avaamaton. En kuitenkaan löytänyt strassilaatikosta kumpiakaan, joten vaihtoehtoja on kaksi. Joko mä oon hävittänyt ne tai sitten en oo koskaan edes tilannut. En sitten tiedä kumpi on parempi vaihtoehto: se, että muistan omistavani jotain, mitä en omista vai se, että omistan jotain, jota en ilmeisesti enää omista hävitettyäni ne. Lykkäsin sitten tästä suivaantuneena väärän sävyiset ruskeat niitit keskisormiin, koska en halunnut niihin enää leimoja. Tästä pienestä vastoinkäymisestä huolimatta lakkaus sujui oikein mallikelpoisesti, sillä siistittävää ei pahemmin tullut (ihme kyllä) ja lakkaaminen oli muutenkin helppoa ja nopeaa. Kaikki sujui siis vähän liiankin helposti, kuten viime aikoina muutenkin on tupannut muuten käymään. Sitä tasapainon palautumista odotellessa voin nauttia helpoista lakkauksista, kyllä se todellisuus vielä joku kerta nakkaa lakkapullolla päin näköä........ (Ja näin heinäkuussa voin todeta, että tää hetki on käsillä NYT. Osaan siis näköjään myös ennustaa!)

1.IMG_3202

Käyttämäni lakat:
Essie - First Base
Too Fancy Lacquer - This Love Is Smokin' Hot
Girly Bits - Flowers In Your Hair
China Glaze - Delight
Seche Vite

4 kommenttia:

  1. Vaan nämä on kyllä niin kauniit!

    VastaaPoista
  2. Oih, kyllä on ihastuttava lakkaus! Ruskean ja pinkin liitto on kyllä kaunista katseltavaa ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nena Sofia <3 Pinkki toimii kyl monen kanssa onneks ja ruskea myös! :D

      Poista