27. elokuuta 2015

Tiny tetris

Arki on alkanut jälleen rullaamaan, vaikkakin se toi mukanaan ikävän yllätyksen. Kuten moni tietää, työskentelen päiväkodissa ja tällä hetkellä oon alle 3-vuotiaiden ryhmässä. Viimeisten viikkojen aikana oon saanut huomata, että mulla ei tällä hetkellä kestä töissä lakkaus edes yhtä kokonaista päivää. Ilmeisesti joudun tekemään käsillä paljon totuttua enemmän, jolloin myös kynnet kolhiintuu ja lakkaukset rapisee jo muutaman tunnin työnteon jälkeen. Tästä johtuen arkipäivät menee puhtaasti aluslakalla, sillä kynsien lakkaaminen turhauttaa lakkauksen rapistuessa nopeammin kuin silmää ehtii räpäyttää.

Palataan siis muutaman viikon takaiseen lakkaukseen, jonka tein pikkuserkkuni rippijuhlia varten. Tilasin kesäkuussa kasan mekkoja huomattuani vaatekaapissa olevan tyhjiön koskien mekkoja ja hameita. Oon aina ollut housuihminen henkeen ja vereen ja mekkoja on nähty päällä lähinnä juhlissa - jos niissäkään. Ilmeisesti vanhenen, sillä nykyään mekko tuntuu kovin mukavalle päällä ja päihittää mukavuudenhalupuuskassani housut 6-0. Farkut on vaihtuneet jegginsseihin ja urheiluhousuihin, joten mukavuuden halu on vallalla silläkin saralla. Yksi tilaamistani mekoista oli korallin värinen Sisters Pointin mekko. Nähtyäni mekon luonnossa, meinasi silmät tippua päästä. Nettisivujen perusteella olin tilannut kutakuinkin Essien Sunday Fundayn värisen mekon, mutta sainkin tismalleen China Glazen Thistle Do Nicelyn.


Lauantaina olin menossa ensin pikkuserkkuni rippijuhliin ja sieltä suoraan ravintolaan syömään juhlistaaksemme jälkikäteen serkkuni 18-vuotissyntymäpäivää. Yhdistin koralliin mekkoon leveän mustan vyön ja korkkarit sekä hopeiset korut. Lakkojen valitseminen vaatteiden mukaan ei varmaan oo koskaan ollut yhtä helppoa, sillä nyt ei paljoa tarvinnut miettiä mekon mätsätessä täydellisesti lakkaan. Illalla lakkasin kolme kerrosta Thistlea kynsille ja annoin kuivahtaa yön yli. Alle olisi toki voinut levittää kerroksen myös valkoista, jotta neon olisi levittynyt helpommin ja väri päässyt vielä enemmän edukseen. En jaksanut. Paksuhkot kerrokset ja varovainen sutiminen ehkäisivät kaljuuntumista ja raidoittumista ihan riittävästi. Juhlapäivän aamuna teippailin sitten vinyylien ja Essien Licoricen avulla aksentit keskisormiin ja nimettömiin.

Vinyl Quickiesin Tiny Tetris -vinyylien asettely kynsille suoraan ja kutakuinkin samalla tavalla meinasi aiheuttaa hiusten ennen aikaisen harmaantumisen. Olin myös niin keskittynyt vinyylien paikoilleen saamiseen, etten heti huomannut teippailleeni vasemmasta kädestä etusormen kynnen nimettömän sijaan. Kädessä ollut päällyslakka vaihtui kynsilakanpoistoaineeseen ja varovainen pyyhkäisy erittäin märällä vanulapulla sai edelleen kostean Licoricen pois viemättä pohjalakkaa mukanaan. Päälle lakkasin kuitenkin vielä kerroksen TDN:ää. Tällä kertaa varmistin teippailevani oikeaa kynttä useamman kerran ennen kynsilakan levittämistä.


Tykästyin kynsiin ihan valtavasti ja mua harmitti, että jouduin ne poistamaan lakkauksen rapistuttua useamman päivän päästä. Varmaan lähemmäs vuoden verran ehdin kypsytellä ajatusta tästä lakkauksesta, joten jo olikin aika saada se kynsille.

Rääpäle, jota blogiksikin kutsutaan, täytti 11.8. kaksi vuotta. Arvontaa lupailin Facebookin puolella jo viime viikolle, mutta elämä kiitää sellasta vauhtia eteenpäin, etten ole vielä ehtinyt kuvaamaan koko palkintoa. Viikonloppuna ois tarkoitus räpsäistä kuvat ja polkaista synttäriarvonta käyntiin ennen kuin pikkuiselle ehtii pukata uhmaikä! :)

Kynsillä:
Trind - Nail Balsam
Essie - First Base
China Glaze - Thistle Do Nicely
Essie - Licorice
HK Girl  

14 kommenttia:

  1. Ihanan yksinkertainen ja kaunis lakkaus!

    VastaaPoista
  2. Oi, ihanat! Päiväkoti on kyllä kynsien turma, olin keväällä pari kuukautta pienillä ihanaan kurahousu aikkan ja sai kyllä olla kynsiä lakkaamassa käytännössä joka päivä jos meinas pitää kynnet jonkinlaisessa kunnossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä on hämmentävää, koska ikinä ennen ei oo ollut samanlaista ongelmaa oli keli mikä hyvänsä. Tosin tätä ennen oon pääasiassa ollut 3-5 -vuotiaiden tai eskareiden ryhmässä, pienillä oon käynyt lähinnä auttelemassa tarvittaessa. Voiko oikeesti olla siitä kii, että oon nyt pienillä? Ennen lakkaus on aina kestänyt sen pari kolme päivää, joten joka päivä rapistuva lakkaus repii hermot riekaleiksi....

      Poista
  3. Synttärionnittelut vielä <3

    Mun kynnet on kans urakalla rapistuneet, kun työt alkoi.

    Arvontaa odotellessa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos muru <3 Mulla kans, huomasin eilen et kaks kynttä on alkanut LIUSKOTTUMAAN! ***kele, ei mun kynnet oo liuskottunut yli vuoteen oikeastaan yhtään. Aluslakka ei taida ihan riittää suojaamaan, mutta en jaksais joka iltakaan olla lakkaamassa...

      Poista